آخرین تحلیلاقتصاد کلانانتخاب سردبیربورس و بانک

انتخاب بایدن، دوره اصلاح بازار سرمایه را کوتاه‌ تر میکند

علی جعفری،  در گفت و گو با پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، با اشاره به رشد چشمگیر شاخص بورس طی یک سال و نیم گذشته، تصریح کرد: با توجه به بازده غیر عادی بازار سهام در این مدت می‌توان گفت که در حال حاضر بازار روند اصلاحی در پیش گرفته که ممکن است این روند نوسان‌های کوچک تا اردیبهشت سال آینده و آغاز مجامع شرکت ها ادامه داشته باشد و خواسته سرمایه گذاران را تامین نکند.

وی افزود: با این وجود نتایج انتخابات آمریکا ممکن است تاثیر شگرفی بد اقتصاد کشور داشته باشد و به تبع آن بورس را هم تحت تاثیر قرار دهد و به عبارتی با انتخاب شدن بایدن احتمالا مدت زمان اصلاح بازار کوتاه‌تر خواهد شد و بازار زودتر به حالت طبیعی برمی گردد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه در صورت انتخاب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پایبند ماندنش به وعده های انتخاباتی، تحریم ها لغو خواهد شد و دلارهای مسدود شده به کشور باز می‌گردد که در اینصورت نرخ دلار هم کاهش می‌یابد. در مجموع این شرایط در بازار سهام هم تاثیرگذار خواهد بود، چراکه شرایط صادرات برای شرکت‌ها فراهم می‌شود و امید به تولید و صنعت افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در صورت انتخاب ترامپ و ادامه سیاست‌ های موجود بازار بورس کشور هم با چالش مواجه خواهد شد.

پیش‌تر هم فرزاد هاشمی، کارشناس اقتصادی، هم گفته بود که اقتصاد تحت تاثیر سیاست‌های دولتی و حاکمیتی قرار گرفته و به نظر می رسد مسئولان فعلاً حوزه اقتصاد را رها کردند تا با توجه به شرایط جدید دولت آمریکا و مدل مذاکرات تصمیم گیری کنند، بنابراین پیش بینی می‌شود که تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوسانات شدید اقتصادی در کشور تجربه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا