آخرین تحلیلاخبار ویژهاقتصاد کلانانتخاب سردبیرصنعت معدن تجارت

عضو اتاق بازرگانی مشهد گفت:

تبعیض‌ها و کلیشه‌ها را قبول نکنید 

اشکناز اورعی در این مراسم ضمن خیر مقدم به بانوان و سایر مدعوین گفت: زمینه فعالیت و به ویژه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در ایران برای بانوان فراهم نیست. در واقع فعالیت‌های تجاری و صنعتی برای بانوان مانند یک مسابقه دوچرخه‌سواری است اما دوچرخه‌ای که ما داده‌اند چرخ‌های گرد ندارد. 

این عضو اتاق بازرگانی مشهد با اشاره به این‌که برای دست‌یابی به قله‌های موفقیت، بانوان باید کلیشه‌های موجود را از بین ببرند، توضیح داد: قواعد نانوشته و حتی در برخی موارد قواعد نوشته‌شده‌ای وجود دارد که کارکردن برای بانوان را از حالت عادی هم سخت‌تر کرده‌است. اگر این قاعده‌ها را به رسمیت بشناسیم یعنی حکم عدم موفقیت خودمان را امضا کرده‌ایم. باید با این قواعد از طریق راهکارهای موجود مقابله کنیم و مسیر موفقیت را هرچند که سخت و نابرابر است، برای خودمان هموار کنیم. 

اورعی با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار نباید فضای تک جنسیتی باشد، گفت: تبعیض و کلیشه‌ها را قبول نکنید. شرایط نامناسب اقتصادی و بحران‌هایی که امروز با آن‌ها درگیر هستیم نتیجه فضای تک‌جنسیتی یا دست کم حضور بسیار اندک بانوان در عرصه مدیریت، صنعت و تجارت است. زمانی که نیمی از جامعه به دلیل شرایط نابرابر از این عرصه‌ها حذف می‌شوند یا عرصه برای آن‌ها به طور غیرمعمول تنگ می‌شود، طبیعی است که بحران‌ها افزایش می یابند. مقابله با این شرایط نیاز به حضور حداکثری بانوان در عرصه‌های مدیریتی و کسب و کار دارد. تجربه نیز نشان داده که بانوان کشور ما می‌توانند با تلاش‌های خودشان بهبود واقعی ایجاد کنند. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا