آخرین تحلیلاخبار ویژهاقتصاد کلانانتخاب سردبیر

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران خبرداد

پیش بینی قیمت طلا و سکه تا پایان هفته

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه ۵۰ درصد از افزایش قیمت‌های دو هفته اخیر کاهش پیدا کرده است پیش بینی کرد قیمت طلا و سکه تا پایان هفته نوسان ۱ تا ۳ درصدی داشته باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: قیمت انس جهانی طلا روز گذشته ۶ دلار کاهش داشت، در بازارهای داخلی نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار ۸ هزار تومان کاهش قیمت داشت قیمت سکه‌های تمام، نیم و ربع هم ۱۰۰ هزار تومان افت کرد .
وی افزود: در دو هفته اخیر، سه روز اول بحران فلسطین بازار نوسان چشمگیری داشت قیمت سکه ۳ و میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت و طلا نیز ۱۳۰ هزار تومان گران شد اما پس از آن ۵۰ درصد این افزایش قیمت کاهش یافته است.
بذرافشان با بیان اینکه قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده است، اظهار داشت:شرایط بازار التهابی نیست و مطلوب است تشدید تقاضا رخ نداد و وضعیت به سمت ثبات می‌رود.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پیش بینی از قیمت ها در روزهای پایانی هفته نیز گفت: تا روزهای پایان هفته نباید نوسانی داشته باشیم، اگر اتفاقی در بازارهای جهانی رخ ندهد، در بازارهای داخلی هم نوسان ارز نباشد با توجه به اینکه تقاضا وجود ندارد تغییرات ۱ تا ۳ درصدی در بازار محتمل است که امری طبیعی است.
وی درباره حباب سکه نیز گفت: از ابتدای هفته حباب سکه از ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده که ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ثبات قیمت‌ها و کاهش تقاضا در بازار را عامل اصلی کاهش حباب عنوان کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا