آخرین تحلیلانتخاب سردبیرنفت و انرژی

صادرات نفت ونزوئلا سقوط کرد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، با وجود این که شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا و جوینت ونچرهای این شرکت به طور مستمر میعانات ایران را دریافت می کنند و این امر به آنها اجازه داده است تولید را افزایش دهند، برای صادرات به دلیل مسئله کیفیت نفت و وضعیت ضعیف مخازن نگهداری و محدودیت در اسکله های بندر، دچار مشکل شده اند.

طبق اسناد و اطلاعات شرکت PDVSA، به طور میانگین ۴۱۶ هزار و ۳۸۷ بشکه در روز نفت و فرآورده های نفتی در ماه ژانویه صادر شد که در مقایسه با ماه دسامبر ۳۴ درصد کاهش داشت. بیش از سه چهارم این محموله ها به مقصد آسیا بودند.

شرکت PDVSA با انباشته شدن میزان زیادی گرید نفتی نامحبوبی روبه رو شده که این شرکت را وادار کرده است به ذخایر شناور روی بیاورد و شمار نفتکشهای مورد نیاز برای صادرات را کمتر کرده است.

طبق گزارش داخلی شرکت PDVSA در تاریخ ۲۹ ژانویه، چهار میلیون بشکه نفت خام حاوی مقادیر بالایی سولفور و آب وجود دارد. مجموع ذخایر شناور این نفت ۸.۵ میلیون بشکه است.

شرکت PDVSA که از سال ۲۰۱۹ تحت تحریمهای تجاری آمریکا قرار دارد، ماه میلادی گذشته برای نخستین صادرات نفت خام رقیق در ۹ ماه گذشته برنامه ریزی کرده بود اما کشتی حامل این نفت از آن زمان در آبهای ونزوئلا مانده است.

یک محموله دیگر که در یک ابرنفتکش قرار بود به مقصد مالزی حرکت کند، هفته جاری به دلیل مشکلات مالی مشتری به پایانه خوزه بازگردانده شد.

یک ابرنفتکش سوم که قرار بود ماه گذشته نفت صادراتی را حمل کند، محل بارگیری خود در پایانه سن خوزه را به یک کشتی ایرانی حامل میعانات داد که برای استخراج نفت فوق سنگین ونزوئلا بسیار ضروری است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت PDVSA در ماه ژانویه صادرات به کوبا را به حدود ۸۰ هزار بشکه در روز نفت خام، بنزین و سوخت جت در مقایسه با ۵۳ هزار بشکه در روز در ماه دسامبر و میانگین صادرات ۵۶ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۱، افزایش داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا