آخرین تحلیلاقتصاد کلانانتخاب سردبیربورس و بانک

آیا رمزارزها رقیب بازار سرمایه شده‌اند؟

پیام الیاس کردی در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه اظهار کرد: کلیت هر بازار خوب یا بد نیست بلکه بازارها زمان مناسب یا بد دارند. بنابراین بازارها رقیب یکدیگر نیستند و مردم باید آزاد باشند تا از بین بازارهای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه بحث رمز ارزها سال ۱۳۹۲ مطرح بوده و تکلیف آنها هنوز مشخص نیست، تصریح کرد: اما اینکه بازار رمز ارز را رقیب بازار سرمایه بدانیم درست نیست، چرا که مردم خودشان هوشمندانه انتخاب می‌کنند در کدام بازار فعالیت کند.

الیاس کردی در ادامه با بیان اینکه تاکنون حمایت های دولت از بازار سرمایه بیشتر زبانی بوده و نه عملی تصریح کرد: بعد از ریزش های اخیر در بازار رمز ارز به نظر می‌رسد شدت و حدت استقبال از این بازار گرفته شده و در حال حاضر مقدار پولی که در حال وارد شدن به این بازار است کمتر شده است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که در صورت وجود شفافیت می‌توان اطلاعات صرافی ها و پول وارد شده و خارج شده به بازارهای رمز ارز را بررسی کرد، گفت: به طور کلی لازم است در شرایط فعلی به سمت رشد و توسعه بازار سرمایه و نقدشوندگی آن برای جذب دوباره اعتماد مردم به بازار حرکت کنیم، اما اینکه بازارهای دیگر را رقیب بازار سرمایه بدانیم و به این معنی که از ورود مردم به آن را جلوگیری کنیم درست نیست. وگرنه باید بازارهای مسکن و طلا و غیره را نیز ببندیم.

به گفته وی در شرایط فعلی باید با رشد و توسعه بازار سرمایه و تقویت ابزارآلات این بازار اطمینان مردم را ب سال‌ های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ برگردانیم. اگر شرایط را برای مردم توضیح دهیم آنها می‌توانند با خیال راحت در این بازار سرمایه گذاری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا