آخرین تحلیلانتخاب سردبیربورس و بانک

سهامداران بخوانند/ چند خبر مهم برای بازار سهام

به گزارش پایگاه تحلیلی رشد و توسعه؛  بورس هفته گذشته رشد ۴٫۲۸ درصدی داشت. همچنین شاخص کل بورس از یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد به یک میلیون و ۴۳۲ هزار واحد رسید و رشد ۴.۲۸ درصدی را تجربه کرد.

کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند که بورس طی هفته جاری روندی متعادل و مثبت را ثبت می‌کند.

طبق  مکاتبه سازمان بورس با سازمان امور مالیاتی مشخص شد. سود سپرده‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بانک‌ها و همچنین سود سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها معاف از مالیات هستند.

بر همین اساس می‌توان انتظار ورود نقدینگی جدید توسط حقیقی‌ها به بازار سرمایه را داشت.

محمود گودرزی، مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: شرکت بورس تهران پیشنهاد کرده است تا به صورت فصلی یک درصد تا سقف ١٠ درصد به دامنه نوسان اضافه شود که این موضوع در هیات مدیره سازمان بورس در دست بررسی است.

به گفته برخی از کارشناسان این تصمیم می‌تواند بازار سرمایه را در بلند مدت سبزپوش کند.

بورس سبزپوش می‌شود؟

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: در هفته‌های اخیر به پیشرفت‌هایی در مذاکرات دست یافته‌ایم. چند مسئله محدود حل نشده وجود دارد. ما خواهان راهبردی هستیم که نتیجه‌بخش و موثر باشد.

وی ادامه داد: در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، معتقدیم که برگشت دو طرف به برجام، مسیر مناسب است. واشنگتن درباره ایران اختلاف نظرهای تاکتیکی با شرکای اسرائیلی خود دارد، ولی اختلاف نظر راهبردی که مخالفت با دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است، وجود ندارد.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند در صورت احیای و امضای برجام، بازار سرمایه در کوتاه مدت سبز پوش می‌شود.

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه در پیش‌بینی روند معاملات می‌گوید: به نظر می‌رسد بازار سهام امسال در روندی نوسانی پایدار باشد و دوران صعود و رکود متعددی داشته باشد. اما امسال برخلاف سال گذشته، بازار روندی صعودی خواهد داشت و می‌تواند سقف شاخص کل در سال گذشته را به دست آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا