آخرین تحلیلانتخاب سردبیرصنعت معدن تجارت

نجات ۲۹ خدمه کشتی غرق شده اماراتی در عسلویه

به گزارش پایگاه تحلیلی رشد و توسعه؛ صبح امروز کشتی اماراتی حامل خودرو در ۳۰ مایلی  عسلویه با ۳۰ خدمه غرق و عملیات  نجات این شناور و خدمه آن از سوی سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد.                             

نادر پسنده  –  مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی  سازمان بنادر و دریانوردی – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین جزئیات عملیات نجات این شناور اظهار کرد:‌ ساعت ۳ و ۲۰ دقیقه صبح امروز مرکز هماهنگی اضطرار دریایی شهید رجایی با mrcc بوشهر تماس گرفت و اعلام کرد: دستگاه هشدار اضطرار یک کشتی به اسم  السلمی در فاصله ۳۵ مایلی عسلویه فعال شده است. به سرعت هماهنگی‌های لازم صورت گرفت پس از تایید سانحه و تعیین موقعیت در ساعت ۳ و ۴۰ دقیقه صبح امروز شناورهای امداد رسان به موقعیت اعزام شدند.

وی افزود: بلافاصله شناورهای امدادی، ناجی و یدک‌کش‌های سازمان بنادر و دریانوردی به منطقه اعزام و همزمان از شناورهای عبوری درخواست کمک کردیم که در این میان یک شناور عبوری بنا به درخواست مرکز تغییر مسیر داد و به سمت کشتی  مضطر حرکت کرد.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از طریق  ارتباط و رله مکالمات مشخص شد تعادل شناور به هم خورده و ۳۰ نفر از پرسنل هنوز بر روی شناور بودند. همچنین وضعیت جوی دریا به شدت خراب و متلاطم بود.

وی گفت: ساعت ۹ و ۴۵  دقیقه صبح امروز شناور مضطر اعلام کرد که کشتی واژگون شده و نفرات به آب افتادند. بر این اساس شناور ناجی ۱۸ به عنوان اولین شناور امدادی به موقعیت نفرات رسیده و عملیات نجات را شروع کرد، علاوه بر درخواست برای ظرفیت‌های هوایی داخلی با سازمان هماهنگی‌های منطقه‌ای و رئیس میمک در منطقه نیز برای کمک به تیم عملیاتی هماهنگ شد و تا این لحظه ۲۹ نفر از پرسنل توسط شناورهای ناجی نجات پیدا کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا