آخرین تحلیلانتخاب سردبیرنوآوری

کاهش زمان ترمیم زخم با پانسمان‌های حاوی نانو ذرات طلا

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، محمود قفقازی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان برج فناوری دانشگاه امیرکبیر، نانو ذرات طلا را به ‌عنوان تازه‌ترین دستاورد علم درمان زخم توصیف کرد و گفت: این نانو ذرات نه تنها در درمان عفونت بسیار قدرتمند عمل می‌کنند، بلکه به دلیل اثرات شگرف خود، سرعت ‌ترمیم و درمان زخم را نیز افزایش می‌دهند.

وی ادامه داد: بر اساس این خواص ارزشمند نانو ذرات طلا، اولین پانسمان نوین حاوی نانو ذرات طلا را بانام “طبابرن” تولید و به بازار عرضه کردیم.

قفقازی خاطر نشان کرد: پانسمان نوین حاوی نانو ذرات طلا، تولید شده در این شرکت به ‌واسطه حضور نانو ذرات، اثرات آنتی‌ اکسیدانی فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده و ابن امر موجب کاهش سریع التهاب زخم می‌شود علاوه بر این، به دلیل تحریک رشد و میتوز سلول‌های فیبروبلاست و افزایش مهاجرت سلولی، روند بهبود زخم را نیز تسریع خواهد ‌کرد.

مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه این پانسمان به‌واسطه دارا بودن نانو ذرات طلا و اثرات آنتی اکسیدانی خود در محل زخم، از تشکیل بیش‌ازحد ROS جلوگیری کرده و التهاب را کاهش می‌دهد، یادآور شد: یکی از نارضایتی‌های بیماران به ویژه بیماران دارای زخم‌های سوختگی، درد ناشی از زخم و تعویض پانسمان است ولی این پانسمان از طریق هیدراسیون پایانه‌های عصبی و کاهش غلظت برادیکنین، میزان درد بیماران را کاهش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا