آخرین تحلیلاخبار ویژهنفت و انرژی

افرایش ۳۸ درصدی صادرات غیرنفتی استان تهران در ۱۰ ماهه سال جاری

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، حشمت اله عسگری درجلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان گفت: استان تهران با در اختیار داشتن بیش از ۲۰ درصد تولید کشور ۳۲ درصد صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی استان در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته، افزود: با توجه به ظرفیت سازی که در دو سال اخیر در حوزه تولید صورت گرفته پیش بینی می شود این روند در سال آتی از رشد بیشتری برخوردار شود.

معاون اقتصادی استاندار تهران تاکید کرد: رشد ۴۰ درصدی واردات کالاهای واسطه ای و مواد اولیه در همین بازه زمانی گواه این موضوع بوده که بستر لازم برای رونق تولید در استان فراهم گردیده و با ایجاد واحدهای تولیدی جدید نقش استان در سنوات آتی در صادرات غیرنفتی پررنگ تر خواهد شد.

عسگری با اشاره به نقش تولید با کیفیت در توسعه صادرات گفت: تولید و صادرات مکمل هم هستند و تولیدکنندگان ما باید بر اساس نیاز بازارهای منطقه و جهان نقش آفرینی کنند و در این راستا ضرورت دارد نسبت به ارتقاء محصولات خود و استفاده از فناوری های روز دنیا اقدام نمایند.

وی بالا بودن کیفیت تولیدات و همچنین قیمت تمام شده مناسب را دو عامل مهم در تامین خواسته های مصرف کنندگان در داخل کشور دانست و افزود: تحقق کامل این مهم نقش موثری در جلوگیری از ورود و عدم استفاده از کالاهای قاچاق خواهد داشت و نهایتا به توانمندسازی اقتصاد کشور کمک شایانی می‌کند.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: اصلاح و یکپارچه سازی نظام آماری کشور به ویژه در حوزه صادرات محصولات غیرنفتی ضرورتی انکار ناپذیر است و دقت نظام آماری باعث هدفگذاری درست برای توسعه صادرات غیرنفتی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا