آخرین تحلیلانتخاب سردبیربورس و بانک

در خرید سهام سرخابی‌ها دچار هیجان نشوید!

به گزارش پایگاه تحلیلی رشد  و توسعه؛ میثم فدایی در نشست خبری آغاز واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس به مردم، با بیان اینکه این شرکت قوانینی که باید رعایت کنند را به دو باشگاه اعلام کرده است، هفته قبل هم دو باشگاه همه افشاییات خود را انجام دادند و درحال تکمیل آن هستند.

وی ادامه داد: از مدیران عامل دوباشگاه، هواداران، پیشکسوتان و بازیکنان میخواهم چه در عرضه اولیه چه در معاملات ثانویه از ایجاد هرگونه هیجان  روی قیمت تابلو اجتناب کنند. زیرا اثرات هیجانی که در سال ۱۳۹۹ دیدیم بسیار ناگوار بود. پس خودداری کنند که ضرر و زیانی شامل کسی نشود.

مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه در عرضه اولیه سهام ۱۰ تا ۱۲ درصد به سهامداران خرد تعلق میگیرد، گفت: هر سهامدار خرد می‌تواند برای هر باشگاه ۳۰۰ هزار تومان سفارش بگذارد.

فدایی تاکید کرد: شرکت فرابورس توصیه‌ای برای خرید و فروش و نگه داری این سهام یا هیچ سهام دیگری ندارد.

مدیرعامل فرابورس در ادامه با تاکید بر اینکه قیمتی که باشگاه‌ها فردا عرضه میشوند توسط کارشناسان رسمی دادگستری تعیین شده است، گفت: در بازار سرمایه قیمت بر اساس انتظارات سرمایه‌گذاران تعیین می‌شود. باید تمرکز مدیران عامل دو باشگاه اقتصادی کردن فعالیت‌های دو باشگاه باشد و اجازه دهند قیمت‌گذاری را عرضه و تقاضا تعیین کند.

فدایی ادامه داد: ما به صورت مستمر بر معاملات روزانه نظارت داریم و اگر دستکاری قیمت مشاهده شود معاملات ابطال خواهد شد. فضای مجازی هم رصد می‌شود و با کنال‌هایی که اغواگر هستند برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه معاملا فردا در قالب افزایش سرمایه خواهد بود و منابع حاصل از آن به داخل شرکت برمیگردد، گفت: معاملات ثانویه توسط سهام‌داران ثبت شده انجام میشود. و منابع به داخل باشگاه نمیرود.

مدیرعامل فرابورس ادامه داد: اگر در عرضه فردا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشارکت کرده و هر نفر ۳۰۰ هزارتومان سفارس بگذارند عرضه تکمیل خواهد شد. اگر ۵۰۰ هزار نفر شرکت کنند مابقی توسط متعهد پذیره نویس خریداری میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا