آخرین تحلیلانتخاب سردبیرصنعت معدن تجارت

۳۱ استان صاحب تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی می‌شوند

به گزارش پایگاه تحلیلی رشد  و توسعه؛ تعاونی‌های تامین نیاز با هدف ترویج و تحکیم مشارکت، همکاری و تعاون عمومی و تامین نیازهای مشترک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعضا و کمک به تحقق عدالت اجتماعی به منظور تهیه مواد اولیه کالاها، وسایل، ابزار و دیگر نیازمندی‌های اعضا تشکیل می‌شوند.

این تعاونی‌ها می‌توانند در صورت امکان وسایل، تجهیزات، ماشین آلات و دیگر نیازمندی‌های خود و اعضا را بر اساس موضوع فعالیت به شکل مقرون به صرفه تامین کنند.

محمود کریمی بیرانوند ـ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کارـ از تشکیل ۳۱ تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی خبر داده و می‌گوید: صفر تا صد این تعاونی‌ها در هر استان تشکیل می‌شود و تمام آنها را به یک تعاونی کشوری تبدیل می‌کنیم تا بازوی اجرایی ما در وزارت کار باشند.

وی با تاکید بر زنجیره ارزش تولید مشاغل خانگی، می‌گوید: شکل گیری برخی از تعاونی‌ها از تأمین مواد اولیه تا آموزش، مهارت، نظارت و مشاوره همگی در قالب تعاونی‌ها اتفاق می‌افتد و بر این اساس از آنها حمایت می‌کنیم.

به گفته معاون اشتغال وزیر کار، با توجه به آنکه بخش قابل توجهی از فضای کسب و کار کشور دچار چالش شده، برنامه حمایت از مشاغل خانگی حرکتی راهگشا در ایجاد اشتغال پایدار به شمار می رود و حمایت و پشتیبانی از مشاغل خانگی در بحث اشتغال می‌تواند پایدار و درآمدزا باشد.

مشاغل خانگی اگر چه بعضا جزو اشتغال پنهان و غیررسمی اقتصاد به شمار می‌روند اما نقش بسزا، قابل توجه و تاثیرگذاری در ایجاد اشتغال و درآمد و رشد و توسعه اقتصادی جوامع دارند.

امروز فرصتهای کسب و کار خانگی باعث شده تا خوداشتغالی در جهت تامین نیازهای محلی و اقتصاد خانوار گسترش یافته و به رشد و توسعه اقتصادی منجر شود.

به اعتقاد کارشناسان، تشکیل شرکتهای تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی می‌تواند به عنوان یک راهکار موثر به منظور حمایت از مشاغل خانگی، صنایع دستی و تبدیلی و تامین نیاز مصرف کنندگان از طریق عرضه مناسب کالا و خدمات با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب در دستور کار قرار گیرد.

علاقمندان به کسب و کارهای خانگی و همچنین متقاضیان اشتغال در محلات در صورت تمایل می‌توانند در قالب تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی، مواد اولیه و مورد نیاز کار خود را با قیمت مناسب تهیه و محصولات تولیدی را در بازار به فروش برسانند.

یکی از مشکلات صاحبان کسب و کارهای خانگی، بازاریابی و عدم اتصال به بازار فروش است که تعاونی‌های تامین نیاز مشاغل خانگی می‌توانند به عنوان حلقه واسط بین صاحبان مشاغل خانگی و بازار فروش این مشکل را برطرف و زمینه ایجاد فرصتهای شغلی در این بخش را فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا