آخرین تحلیلنوآوری

دوچرخه‌های برقی جایگزین موتورهای برقی می‌شوند

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، «مسلم شیروانی، مدیر فروش سازمانی و نمایندگی‌های ایوتیک» که دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برق از دانشگاه تهران است و با تیمی از دانشجویان دانشگاه شریف در ایوتیک همکاری می‌کند، درباره دوچرخه‌های برقی چنین توضیح می‌دهد: فعالیت شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۴ با ثبت یک اختراع با نام «الکتریک ویل» شروع شد. الکتریک ویل درواقع تجمیع تمام تجهیزات یک دوچرخه در یک چرخ است. بعد از ثبت این اختراع تولید و توزیع دوچرخه‌های برقی در مجموعه برنامه‌ریزی و طراحی شد.

شیروانی در ادامه صحبت‌های خود به تفاوت‌های دوچرخه‌های برقی و دوچرخه‌های معمولی اشاره کرد و گفت: تهران شهر پرشیبی است و پدال زدن در آن باعث اصطلاک و خستگی فرد می‌شود در حالی که دوچرخه‌های برقی مانند موتورسیکلت عمل می‌کنند و می‌توان بدون رکاب زدن و از طریق دسته گاز و پدال از آن استفاده کرد و همچنین میزان رکاب‌زنی ازسوی فرد قابل تنظیم است.

به گفته مدیر فروش ایوتیک، این دوچرخه‌های برقی با موتورهای برقی هم تفاوت‌هایی دارد و باعث می‌شود این دوچرخه‌ها جایگزین موتورهای برقی شوند.

موتورهای برقی ماهیت ورزشی ندارند چراکه امکان پدال زدن ندارد. همچنین زمانی که شارژ این موتورها تمام شود تا زمان شارژ کامل امکان استفاده ندارند و در خیابان اگر شارژ آن تمام شود فقط موجب دردسر خواهد بود در حالی که دوچرخه‌های برقی در زمان اتمام شارژ قابلیت استفاده دارند و پدال آن قابل استفاده است.

به عقیده شیروانی به لحاظ سبک و مدل، دوچرخه‌های برقی باعث می‌شود اقشار مختلفی از جامعه مانند یک بازاری پولدار، پزشک، مدیرعامل و استاد دانشگاه خواهان استفاده از آن باشند. این افراد مشتریانی بودند که بدون توجه به شغل خود این دوچرخه‌ها را خریداری کرده‌اند و با آن در سطح شهر تردد می‌کنند و به محل کار خود می‌روند.

شیروانی اعلام کرد تاکنون ۱۳۰۰ دستگاه دوچرخه برقی به فروش رسیده که ۱۱۰۰ دوچرخه داخل تهران فروخته شده است. همچنین این دوچرخه‌ها از طریق دیجیتال مارکتینگ و فعالیت در سایت و اینستاگرام فروخته شده است؛ البته فروش حضوری آن برای تست مشتریان در فروشگاه مرکزی آن واقع در پژوهشکده انرژی دانشگاه شریف امکان‌پذیر است. او همچنین قیمت این دوچرخه‌ها را از ۲۲ میلیون تومان تا ۴۵ میلیون تومان اعلام کرد که امکان خرید اقساط و وام‌ بانکی برای آن به مشتریان داده می‌شود.

مدیر فروش ایوتیک به عنوان فردی که دانش‌آموخته دانشگاه شریف نیست، عضویت ایوتیک در پارک علم و فناوری شریف را اعتباری برای ارتباط‌گیری و موفقیت هر کسب‌و‌کاری با مهر تایید این برند دانست و گفت: کم و بیش از امکانات پارک استفاده کرده‌ایم و استقرار فروشگاه مرکزی در پژوهشکده انرژی دانشگاه شریف از جمله امکاناتی است که پارک فراهم کرده است. او همچنین اعلام کرد معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هم کمک‌های مادی به مجموعه ایوتیک انجام داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا