آخرین تحلیلنوآوری

بومی‌سازی دو دستگاه الکترونیکی در صنعت برق ایران

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، «امیرحسین راسخ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت مجتمع‌سازان هدف گستر» تولید دستگاه الکترونیکی مورد نیاز برای صنعت برق را از جمله اقدامات شرکت معرفی کرد. به گفته او، این شرکت در تولید دو دستگاه در داخل کشور بی‌رقیب است. دو دستگاه ریموترمینالیونت که در اتوماسیون صنعت برق و در پست‌های انتقال و فوق توزیع کاربرد دارد و دستگاه ‌تی‌پی‌‌اس که وظیفه لینک ارتباطی بین پست‌ها برای حفاظت از آنها را برعهده دارد.

به گفته او، دو دستگاه تولید شده در شرکت هدف گستر، مهندسی معکوس دستگاه‌هایی است که در شرکت ‌ABB‌‌، شرکت چندملیتی سوئیسی-سوئدی تولید و عرضه می‌شود. از آنجا که ایران در حوزه الکترونیک تحریم است بالطبع واردات این دستگاه‌ها امکان‌پذیر نبوده و نیست؛ بنابراین تولید این دستگاه‌ها، خدمات پشتیبانی و تعمیر آنها برای صنعت برق کشور حائز اهمیت است.

واردات تجهیزات ساخت این دستگاه‌ها هم با برطرف کردن موانع تحریم‌ها از دیگر مواردی بود که مدیرعامل شرکت مجتمع‌سازان هدف گستر به آن اشاره کرد و گفت: تهیه این تجهیزات هم با ارز آزاد انجام شده و چون در ایران بازار رقابتی ندارد سود خوبی برای شرکت حاصل می‌شود.

وزارت نیرو، شرکت‌های برق منطقه‌ای و همچنین شرکت‌های خصوصی پست برق‌ساز از جمله شرکت‌هایی هستند که با مجموعه هدف گستر همکاری می‌کنند و از خدمات آنها استفاده می‌کنند.

امیرحسین راسخ در پایان صحبت‌های خود عضویت در پارک علم و فناوری دانشگاه شریف را به پشتوانه برند «شریف» مهر تاییدی بر فعالیت‌ها و اقدامات شرکت دانست. او همچنین اعلام کرد: از دیگر مزایای ارائه شده پارک هم استفاده شده است و همه این عوامل در کنار یکدیگر باعث شده به این نقطه و جایگاه دست یابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا