آخرین تحلیلاقتصاد کلانانتخاب سردبیر

مذاکرات آمریکا برای ارسال گاز از آسیا به اروپا

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: تماسها با چین محدود بوده است. دولت بایدن با مقامات ژاپن، کره جنوبی و هند درباره امکان ارسال بخشی از گاز طبیعی خریداری شده به اروپا گفت و گو کرده است.

دولت آمریکا همچنین سرگرم مذاکره با شرکتهای انرژی و کشورهای تولیدکننده بزرگ گاز درباره امکان تامین میزان زیادی گاز طبیعی برای اروپا در صورت مختل شدن صادرات گاز روسیه به این منطقه است. استرالیا که یکی از کشورهای صادرکننده بزرگ LNG است، هفته گذشته اعلام کرد آماده ارسال محموله های LNG به اروپا برای حمایت از دوستان و متحدانش است. قطر هم اعلام کرده است اگر اتحادیه اروپا فروش مجدد محموله های گاز به خارج از این بلوک را محدود کند، تمایل دارد بخشی از محموله های صادراتی خود را به این منطقه ارسال کند.

منابع آگاه ماه گذشته به رویترز خبر داده بودند شرکتهای انرژی بین المللی که آمریکا با آنها تماس گرفته است، به مقامات این کشور اعلام کرده اند عرضه جهانی گاز طبیعی محدود است و گاز زیادی برای جایگزینی با عرضه عظیم گاز روسیه وجود ندارد.

تحلیلگران می گویند روسیه که بیش از یک سوم از گاز طبیعی مورد نیاز اروپا را تامین می کند، در صورت وضع تحریمها از سوی غرب بر سر تهاجم احتمالی مسکو به اوکراین، ممکن است از تامین گاز به عنوان یک سلاح استفاده کند. بعلاوه در صورت اقدام نظامی روسیه و تحریمهای انرژی متعاقب آن علیه روسیه، اروپا نخستین و اصلی ترین طرفی خواهد بود که آسیب می بیند و عرضه گاز این منطقه از سوی گازپروم به خطر می افتد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تحلیلگران هشدار دادند صادرات گاز طبیعی روسیه به اروپا با محموله های LNG تولیدکنندگان بزرگ دیگر نمی تواند جایگزین شود. رون اسمیت، تحلیلگر ارشد “بی سی اس گلوبال مارکتس” به بلومبرگ گفت: برای جایگزینی صادرات گازپروم، باید نیمی از محموله های LNG که آسیا مصرف می کند، به اروپا ارسال شود که به معنای کمبود شدید انرژی در سراسر آسیا خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا