آخرین تحلیلاخبار ویژهنوآوری

تزریق بیت‌کوین به دی‌ان‌ای یک موش!

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه،  یک سازمان غیر متمرکز مستقل جدید به نام “بیت‌ماوس‌دائو”(BitMouseDAO) مدعی شد می‌تواند یک موش را مهندسی ژنتیکی کند تا یک بیت‌کوین را درون آن قرار دهد و ارزش آن را همراه با ارزش این ارز دیجیتال افزایش دهد.

یکی از سرمایه‌گذاران این پروژه می‌گوید این یک ایده دیوانه‌وار است.

سازمان غیرمتمرکز مستقل یک سازمان مستقل دیجیتالی است که با کار غیرمتمرکز به نوعی برای فعالیت‌های تبلیغی و انتفاعی و صندوق ذخیره ارزی که فاقد هیئت مدیره و ساختار مدیریت متعارف است، سرمایه‌گذاری می‌کند.

راه‌اندازی یک سازمان غیرمتمرکز مستقل برای دستیابی به چیزی بزرگ و دیوانه‌کننده قبلاً دیده شده است، اما “بیت‌ماوس‌دائو” یک سطح جدید است.

مانند سایر سازمان‌های غیر متمرکز مستقل، هویت سازندگان اصلی این سازمان غیرمتمرکز مستقل نیز پنهان است، اما می‌توان حدس زد که یک دانشجوی زیست‌شناسی مولکولی باشد که علاقه زیادی به هنر رمزنگاری دارد.

همانطور که در وبسایت این سازمان ذکر شده است، الهام بخش این کار، یک خرگوش زنده است که از نظر ژنتیکی اصلاح شده است تا پروتئین فلورسنت سبز منتشر کند.

سازندگان “بیت‌ماوس” می‌خواهند از یک کلید خصوصی برای خرید بیت‌کوین استفاده کنند و سپس آن را با استفاده از بلوک‌های سازنده دی‌ان‌ای شامل A,T,G,C دوباره کدگذاری کنند و این کد را درون آن موش قرار دهند.

ارزش این موش همراه با بازارهای بیت‌کوین در نوسان خواهد بود و ممکن است ارزش آن تا ۱۰ سال دیگر به ۱۰۰ میلیون دلار یا به طور کلی به صفر برسد. از آنجایی که این موش دارای فرزندانی خواهد شد، آن فرزندان نیز حامل آن کلید خصوصی خواهند بود که به اندازه “بیت‌ماوس” ارزشمند خواهند بود.

این سازمان قصد دارد توکن‌های غیرقابل تعویض(NFT) از “بیت‌ماوس” اصلی و فرزندان آن بسازد که به بالاترین قیمت پیشنهادی به حراج گذاشته خواهد شد و برای کسانی که هم‌اکنون از این پروژه حمایت می‌کنند، درآمد ایجاد کند.

جالب اینجاست که این سازمان همچنین آگاه است که قرار دادن یک توالی ژنتیکی ممکن است اتفاق نیفتد و یک برنامه پشتیبان برای تزریق یک ویروس غیرکشنده به این موش دارد که یک کپی رمزگذاری شده از کلید خصوصی را حمل می‌کند. سازنده برای انجام همه این کارها و شروع این پروژه به بودجه زیادی نیاز دارد، اما متأسفانه تاکنون تنها سه حامی دارد و فقط کمی بیش از ۰.۰۲ رمزارز اتریوم به آن اهدا شده است.

سازندگان “بیت‌ماوس” می‌گویند پروژه آنها فقط خلق یک اثر هنری متفاوت است و نه ساختن یک هیولای زیست‌شیمیایی. با این حال، با توجه به وضعیت فعلی بودجه جمع آوری شده، آنها ممکن است اصلا نتوانند چیزی بسازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا