آخرین تحلیلاخبار ویژهاقتصاد کلانبورس و بانک

سجامی شدن برای بورسی‌ها الزامی شد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، مریم شاه حسینی گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار سهامداران حقیقی بازار سرمایه باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت نام و احراز هویت خود را تکمیل کنند. شرکت سپرده گذاری مرکزی فهرست برخی از مشتریان حقیقی کارگزاران را برای آنها ارسال کرده است تا کارگزاران محترم نیز اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی با بیان اینکه سهامداران فعال حقیقی به سه گروه سنی تقسیم بندی شده اند، اظهار داشت: سهامداران ۱۸ تا ۶۵ سال تا روز بیستم شهریورماه جاری فرصت دارند تا ثبت خود را در سامانه سجام قطعی کنند. گروه دوم سهامداران بالای ۶۵ سال هستند که تا روز سی ام شهریورماه و گروه سوم سهامداران کمتر از ۱۸ سال هستند که تا دهم مهرماه امسال مهلت دارند تا در سامانه سجام ثبت نام کنند.

بر اساس این گزارش و به نقل از شرکت سپرده گذاری مرکزی، مدیر ناشران سمات تاکید کرد : سهامدارانی که در مدت مقرر ثبت نام خود را در سامانه سجام انجام ندهند، کد معاملاتی آنها تا زمان مشخص شدن وضعیت سجامی آنها مسدود (غیر قابل خرید و فروش) می شود. هنوز تعداد زیادی از شرکت های کارگزاری سجامی نشده اند، این شرکت ها نیز باید هر چه سریعتر مراحل ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دهند.

سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان» به نشانی WWW.SEJAM.IR، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره وری در زمینه جمع آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم تر از همه، یکپارچگی سامانه های اطلاعاتی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا