آخرین تحلیلاقتصاد کلانانتخاب سردبیر

تبعات واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی

احسان سلطانی در گفت و گو با پایگاه تحلیل و خبری رشد و توسعه درباره تبعات واردات واکسن کرونا توسط بخش خصوصی اظهار کرد: این تصمیم نشان می‌دهد دولت می‌خواهد زمینه سازی کند تا همانطور که از مردم در برابر کرونا حمایت نکرد و حتی آنها را با گرانی غذا و کالاها نقره داغ کرد، برای واکسیناسیون هم شانه خالی کند.

از طرف دیگر به گفته وی احتمالا واکسن های وارداتی با ارز دولتی که قرار است رایگان توزیع شود به عنوان واکسن وارداتی بخش خصوصی با قیمت حداقل ۵۰۰ هزار تومان توزیع شود و در نهایت قیمت بالای واکسن وارداتی با ارز نیمایی توسط بخش خصوصی مانع از دسترسی بخش مهمی از مردم به واکسن کرونا خواهد شد.

این پژوهشگر اقتصادی معتقد است این وضعیت نوع جدیدی از نابرابری و بی عدالتی در جامعه، به ویژه نسبت به جان و سلامت انسانها تجویز و ترویج می دهد.

وی با بیان اینکه نتیجه اجرای سیاست نئولیبرال و خصوصی سازی درمان کرونا این است که هر که پول دارد زنده بماند و هر که ندارد بمیرد، پیش بینی کرد که در دولت حسن روحانی بحران کرونا حل نخواهد شد و مردم کماکان قربانی هرج و مرج و بی تدبیری و مسئولیت ناپذیری دولت خواهند شد.

سلطانی با بیان اینکه در دولت حسن روحانی «به دست بخش خصوصی و بازار سپردن» اسم رمز هرج و مرج و غارت مردم است، گفت: احتمالا کرونا هم دکان جدیدی برای کاسبان تحریم خواهد شد. رئیس جمهوری ایران نیز در حالی بر وارد کردن واکسن کرونا توسط بخش خصوصی پافشاری می‌کند که مسئولان پزشکی و دارویی کشور نسبت به پیامدهای این تصمیم هشدار داده‌اند.

وی همچنین معتقد است دغدغه دولت منافع جماعت قلیل، کمتر از یک درصدی ثروتمندانی است که می توانند ده‌ها میلیون تومان هزینه کنند تا در خارج از کشور واکسن بزنند و نه اکثریت مردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا