انتخاب سردبیر

مطالعه این کتاب از شما یک عضو هیات مدیره خوب می‌سازد

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، از جمله مواردی که در خصوص هیات مدیره در این کتاب مورد تاکید قرار گرفته این است که هیات مدیره را باید در قالب یک تیم تحلیل کرد و آنچه اهمیت دارد، کار کرد تیم هیات مدیره است.
کتاب اعتراف که از طرف انتشارات سازمان مدیریت صنعتی چاپ شده پاسخی است که ۱۴ پرسش کلیدی که با احتساب آن‌ها می‌توان به ظرفیت مناسبی برای تحلیل و قضاوت ترکیب هیات مدیره‌ها پرداخت.
از جمله نقاط برجسته این اثر ذکر مثال‌های معتدد و ارجاع‌های واقعی و تاریخی است. زمانی که نویسنده موضوعی را مطرح می‌کند؛ مثال‌های تاریخی آن موضوع را نیز می‌آورد که علاوه بر مطالعه تجربه شرکت‌های بزرگ، اثر مورد نظر را بسیار جذاب‌تر و خواندنی‌تر می‌کند.
علاوه بر تجربیات اداره شرکت‌های مختلف در دنیا نویسنده تلاش می کند اطلاعات کاربردی را به صورت دسته بندی شده بر مبنای ۱۴ پرسش کلیدی به مخاطب ارائه کند. برای مثال در بخشی از کتاب به نقل از میلون، عضو هیات مدیره شرکت کرمارک سی وی اس، سایپرس و اینفوسیستم می‌خوانیم: «هنگامی که هشت تا دوازده فرد را دور یک میز جمع می‌کنید، پویایی گروه و ترکیب آن‌ها بسیار مهم است. دو گروه آدم به درد شما نمی خورد: اولین گروه آدم‌هایی هستند که بیش از حد مداخله‌گر و مخرب هستند و وقتی شما حرف می‌زنید دقیقا بر عکس آن را می گویند. دومین گروه، کسانی هستند که اصلا لب نمی گشایند.»
شیوه تالیف کتاب اعتراف؛ ۱۴ سوالی که هر عضو هیات مدیره باید از خودش بپرسد به گونه‌‌ای است برای سه دسته از افراد کاربرد قابل توجهی دارد؛ افرادی به دنبال عضویت در هیات مدیره هستند، افرادی که اکنون عضو هیات مدیره هستند و افرادی که ارزیابی عملکرد هیات مدیره بر عهده آن‌هاست.
در شیوه اداره شرکت‌های ایرانی به جز هلدینگ‌های چند رشته‌ای به ندرت شرکتی را می بینیم که ارزیابی عملکرد هیات مدیره را به کمیته‎‌ای جز خود هیات مدیره واگذار کند. با مطالعه این کتاب علاوه بر آن چه مطرح شد متوجه می‌شویم راه اندازی کمیته ارزیابی هیات مدیره تا چه اندازه می‌تواند بر بهبود فرآیندها و سودآوری شرکت‌ها تاثیر گذار باشد.
کتاب «اعتراف؛ ۱۴ سوالی که هر عضو هیات مدیره باید از خودش بپرسد» نوشته رام چاران با ترجمه سیدمسلم علوی و ابراهیم شیخ توسط انتشارات سازمان مدیریت صنعتی منتشر شده است. این کتاب به ارزش پنجاه هزار تومان با شمارگان هزار نسخه سال ۹۹ برای نخستین بار چاپ شده و متقاضیان برای تهیه کتاب می‌توانند با شماره های ۲۲۰۴۰۴۴۰ و ۸۸۶۰۴۲۸۰ (تهران) تماس حاصل نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا