آخرین تحلیلانتخاب سردبیرنوآوری

استریل تجهیزات پزشکی با سامانه ایران‌ساخت

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، محمدجعفر حسینی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان شاره به کاربردهای سیستم استریل که اصل جدا نشدنی تولید تجهیزات پزشکی است، گفت: دستگاه استریل طراحی شده توسط فناوران و متخصصان این شرکت، به‌صورت فشرده است و قابلیت کاربری آسان و استفاده از انرژی پایین تر را دارد.

وی افزود: دستگاه استریل با طراحی اختصاصی برای استفاده آسان و سهولت استفاده کاربر طراحی شده است. دستگاه استریل که به صورت تمام اتوماتیک و مانیتورینگ طراحی شده است، دارای محفظه تقویت شده و به صورت دو درب و یا یک درب است و کلیه پارامترهای کنترلی آن قابل تنظیم و تغییر است.

حسینی تصریح کرد: سیستم تمام خودکار برای پایش فرآیند استریل با گاز اتیلن اکساید در اندازه‌های یک تا ۳۰ متر مکعب طراحی شده است. این محصول برای انواع تجهیزات پزشکی یکبار مصرف مانند سرنگ یکبار مصرف، آنژوکت، سر سوزن سرنگ، البسه یکبار مصرف پزشکی، محیط های کشت، لوله‌های پزشکی و دیگر محصولات پزشکی یکبار مصرف به کار می‌رود.

وی یادآور شد: فناوری استریل با گاز اتیلن اکساید، به صورتی کاملا منحصر به فرد در راس فرآیندهای استریل صنعتی قرار دارد. این گاز با تاثیرگذاری کامل بر بافت‌های ارگانیک و نفوذپذیری بالا، برای انواع محصولات پزشکی و غیر پزشکی که نیاز به استریل دارند، کاربردی است. به جهت جلوگیری از ایجاد رسوب پلیمری باقی مانده از گاز اتیلن اکساید از سیستم دقیق کنترل حرارت استفاده می‌شود.

حسینی اظهار کرد: شکل ساخت مبدل گاز سیستم استریل از نوع سلولی بوده تا نگهداری و تعمیر آن به آسانی صورت پذیرد. مبدل گاز از جنس استینلس استیل ساخته می شود و دستگاه به گونه‌ای طراحی می‌شود که در فشار منفی مقاومت بالایی داشته باشد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی ادامه داد: دستگاه استریل با ویژگی‌های یاد شده، برای اولین بار ساخته و تمایز آن نسبت به موارد دیگر کامپک بودن آن و اپراتوری آسان و همچنین مصرف انرژی پایین‌تر است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: پایش استریل به گونه ای است که کل فرآیند به صورت کامل قابل رؤیت است و کاربر می‌تواند به راحتی عملیات تنظیم زمان و میزان معیارهای مختلف را تغییر دهد. این در حالی است که سامانه، فرآیند ضدعفونی سازی را به طول خودکار طی می‌کند.

وی با اشاره به این که محصول ساخته شده داخلی یک چهارم نمونه خارجی قیمت دارد، توضیح داد: در این شرکت ۸ فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۳۰ فرصت شغلی به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است که با توجه به صرفه اقتصادی محصول علاوه بر اشتغالزایی، صرفه جویی ارزی نیز برای کشور به دنبال دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا