آخرین تحلیلاخبار ویژهبورس و بانک

پیش‌بینی بازار بورس در سه ماه اول ۱۴۰۰

مرتضی دلخوش در گفت و گو با پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه با بیان اینکه در حال حاضر قیمت ها در بازار بورس در کف قیمتی است و نسبت به بازارهای موازی فرصت خوبی برای رشد قیمت وجود دارد، اظهار کرد: این چشم‌انداز وجود دارد که در صورت هماهنگی بین نهادها، در سال آتی تا خرداد و قبل از انتخابات شاخص بورس یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد را رد کند. یک انتظار پنهانی نسبت به رشد شاخص وجود دارد و احتمالاً شاخص در محدوده کنونی نمی ماند.

وی با بیان اینکه بازار بورس یک بدهی به اعضای خود دارد و باید رشد کند تصریح کرد: چشم‌انداز بازار بورس برای سال ۱۴۰۰ مثبت است. در حال حاضر هم سهم هایی وجود دارند که شاخص آن‌ها به اسفند سال قبل برگشته است. طی ۶ تا ۹ ماه گذشته بازار به حرکت‌های مثبت خود بازارسهام هم واکنش منفی نشان داده است. اما حتی اگر تورم بازارهای موازی را نادیده بگیریم خود سهم پتانسیل رشد دارد اما به این مسائل توجه نشد و به دلیل از دست رفتن اعتماد مردم دید مثبتی وجود نداشت. بنابراین به دلیل وحشت حاکم بر بورس، سهامداران بزرگ پول های خود را وارد بورس نکردند و هنوز منتظرند. اگر شاخص ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار واحد رشد کند. دارنده پول های اصلی هم وارد این بازار می‌ شوند.

دلخوش با بیان اینکه اکثر تحلیل ها نشان می داد بازار نزولی است و بعد از صعود دوباره ریزش می کند، تصریح کرد: این باعث شد جذب نقدینگی در بورس کم شود، اما پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت بهتر شود.

وی همچنین درباره محدود شدن دامنه نوسان گفت: به طور کلی طرح دامنه نوسان خوب نیست و بازار خودش تعادل پیدا می کند، اما در مقطع کنونی و به دلیل جو بی‌اعتمادی، محدود کردن دامنه نوسان تصمیم بدی نبود و نشان داد که از بازار بورس حمایت شده است. اما متقارن سازی دامنه نوسان باید موقت باشد و فقط باید کنترل و نظارت بر بازار انجام شود تا افرادی نتوانند از بقیه نوسان گیری کنند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، بعد از برگشت اعتماد به بازار بورس های دنیا باید دامنه نوسان به طور کلی برداشته شود. بازار ارز های دیجیتال هم که برخلاف بازارسهام پشتوانه ندارند بدون دامنه نوسان فعالیت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا