آخرین تحلیلاقتصاد کلانانتخاب سردبیر

کلاهبرداری میلیاردی با اسم رمز ویزای اقامت تمکن مالی

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، هرچه به ایام تعطیلات آخر سال نزدیک می‌شویم آگهی‌های دلربا به منظور گذراندن این تعطیلات در کشورهای خارجی در فضای مجازی افزایش می‌یابد.

در برخی از این آگهی‌ها حتی شرایطی را برای گرفتن ویزا در نظر گرفته اند که با کمترین امکانات و حداقل موجودی برای یک سفر خارجی می‌توان ویزای شینگن از نوع ویزای تایپ Dگرفت ( اقامت تمکن مالی) و دور دنیا را سفر کرد.

منطقه شینگن شامل کشورهای آلمان، مجارستان، نروژ، اتریش، فرانسه، ایسلند، ایتالیا، بلژیک، پرتغال، اسپانیا، دانمارک، سوئد، فنلاند، لوکزامبورگ، یونان و هلند است به طوری که مسافران با داشتن ویزای شینگن می‌توانند در زمان و شرایط مشخصی به هر یک از کشورهای عضو این پیمان اروپایی سفر کنند.

قانون اخذ ویزای شینگن تایپ D می‌گوید برای گرفتن این ویزا باید تمکن مالی داشته باشید به طوریکه باید مدارکی را برای اثبات این تمکن مالی در کنار پرینت گردش حساب جاری ارائه دهید.

تمکن مالی دریافت کننده این نوع ویزا باید ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بسته به کشور مقصد باشد به طوریکه این رقم به عنوان درآمد ثابت درنظر گرفته می‌شود در کنار این رقم دریافتی ماهانه باید یک میلیارد تومان نیز سپرده در حسابتان موجود باشد. پرینت حسابی که ارائه می‌دهید باید قابل محاسبه با ارز یورو باشد و در کنار این موارد هزینه اخذ ویزا، هزینه وقت سفارت و مدارک زبان و چند مدرک دیگر نیاز است تا بتوانید این ویزا را اخذ کنید.
اما این اطلاعات در کمترین آگهی‌های تبلیغاتی اخذ ویزای شینگن دیده می‌شود.

معمولاً این مؤسسات که اگهی های پرتمطراقی هم دارند و مدعی هستند که روال قانونی را برای اخذ ویزای شینگن طی می‌کنند بعد از اولین تماس از شما دعوت می‌کنند به دفترشان مراجعه کنید و در آنجا حق مشاوره‌ای دریافت خواهند کرد که این حق مشاوره غیر قابل عودت است.

بعد از گرفتن این حق مشاوره که از چند صد هزار تومان که حتی به چندین میلیون تومان هم می‌رسد از متقاضی ویزا مدارکی را طلب می‌کنند و حتی اعلام می‌کنند اگر این مدارک را ندارید به ازایش چندین میلیون تومان پول پرداخت خواهید کرد تا این مدارک به صورت صوری برایتان آماده شود.

به عنوان مثال با پرداخت بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان فیش حقوقی ۵۰ میلیون تومانی خواهید داشت. جالب اینجا است که این مؤسسات که حاضرند برای شما مدارک جعلی و صوری فراهم کنند.

در بخش‌های دیگر هم همین گونه است به عنوان مثال این مؤسسات حتی حاضرند در ازای دریافت مبالغی حد اقل حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای شما مدارک تمکن مالی یک میلیارد تومانی فراهم کنند.

نکته جالب توجه در این است که این مؤسسات از شما تعهد نامه محضری و کتبی می‌گیرند که اگر ویزای شما به هر دلیل آماده نشد ویا سفارت با اخذ ویزای شما موافقت نکرد مؤسسه می‌تواند ۱۰ درصد از مبالغی که پرداخت کردید را کسر کند و مابقی را به شما عودت داده خواهد شد.

بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد بالغ بر ۸۰ درصد است از مواردی که این چنین دنبال اخذ ویزای شینگن هستند به در بسته خورده و همواره بخشی از دارایی خود را نیز از دست داده اند.

حال حساب کنید یک مؤسسه در طول یک سال ۲۰۰ مورد داشته باشد که نتوانسته اند به ویزای شینگن خود دست پیدا کنند در این شرایط این مؤسسه نزدیک به ۳ میلیارد تومان درآمد داشته است که عملاً از عدم اطلاعات افراد متقاضی این ویزا کسب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا