آخرین تحلیلانتخاب سردبیربورس و بانک

خداحافظی پُرشور بورسی‌ها با قرن!

به گزارش پایگاه تحلیلی رشد و توسعه؛ تازه ترین آمارها حاکی از آن است که در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، تعداد ۲۶۷ هزار و ۶۰۲ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۲۳۴ هزار سهامدار در این ماه به ۲۳۴ هزار و ۲۴۷ مورد رسیده که نسبت به ماه قبل (بهمن ۱۴۰۰) با رشدی ۷۰.۸۶ درصدی مواجه بوده است.

در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۱۳۹ هزار و ۳۴۸ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۱۳۷ هزار و ۹۵ مورد بوده است. این درحالی است که تعداد سجامی شده ها در آذر و دی ماه سال گذشته به میزان چشم گیری کاهش یافته بود. به طوریکه در آذرماه سال قبل، تعداد ۶۰ هزار و۲۶ ثبت نام از سوی سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۷۹ هزار و ۱۳۸ مورد بوده است. آماری که از کاهش میزان ثبت نام و احراز هویت نسبت به آبان ماه حکایت داشت. چرا که در آبان ماه ۷۹ هزار و ۱۳۸ نفر در سامانه سجام ثبت نام و ۱۰۱ هزار و ۷۱۶ نفر نیز احراز هویت شدند.

همچنین در دی ماه تعداد ۵۵ هزار و ۸۹۱ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه سجام صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۷۰ هزار سهامدار در این ماه به ۷۲ هزار و ۸۰۳ مورد رسیده بود که نسبت به آذرماه، ۴۱۳۵ نفر و نسبت به آبان ماه نیز ۲۳ هزار و ۲۴۷ نفر کاهش داشته است. البته این روند از بهمن ماه برگشت و شاهد افزایش تعداد سجامی شده ها در بهمن ماه بودیم. روندی که به اسفند سال گذشته نیز کشیده شد.

پنج استان پیشتاز در ثبت نام در سجام

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در اسفند ماه سال گذشته به تفکیک هر استان حاکی از آن است که پنج استان تهران با ۴۵ هزار و ۴۶۴ مورد، اصفهان با ۲۰ هزار و ۲۶۵ مورد، خراسان رضوی با ۱۹ هزار و ۵۶۱ مورد، خوزستان با ۱۶ هزار و ۳۸۶ مورد و مازندران با ۱۳ هزار و ۹۵۶ مورد در صدر بیشترین ثبت نام شده ها در کل کشور قرار دارند.

پنج استان با کم ترین ثبت نام در سجام

از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده، ۵ استان  خراسان جنوبی با یک هزار و ۸۴۷، یزد با ۲ هزار و ۱۳، بوشهر با ۲ هزار و ۱۱۹، سمنان با ۲ هزار و ۱۵۶ و چهارمحال و بختیاری با ۲ هزار و ۳۳۲ مورد در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان ها قرار دارند.

این امارها درحالی مطرح می شود که در راستای رعایت قانون بودجه سال ۱۴۰۱، پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام الزامی شد. بنابراین سهامداران برای دریافت سود خود باید حتما در سامانه (WWW.SEJAM.IR) ثبت نام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا