آخرین تحلیلاخبار ویژهنوآوری

۶۵ هزار فرصت شغلی دانش‌بنیان در کشور ایجاد می‌شود

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، علی خیرالدین چهارشنبه ٢٩ دی در حاشیه بازدید از شرکت‌ها و کارگاه‌های برتر پارک علم و فناوری فارس و نمایشگاه محصولات فناورانه این پارک در جمع خبرنگاران بیان کرد: پارک علم و فناوری فارس دارای حدود ٣۵٠ شرکت فناور است که تعداد زیادی از آنها در شمار شرکت‌های دانش بنیان محسوب می‌شوند.

او با بیان اینکه ۳۲۰۰ فرصت شغلی مبتنی بر دانش در این پارک ایجاد شده است، تصریح کرد: یکی از بهترین مولفه‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است و لذا این مهم بستر مهم و مناسبی برای اشتغال دانش آموختگان است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم ادامه داد: پارک علم و فناوری فارس، جزو اولین پارک‌هایی است که دره فناوری را ایجاد کرده که امید است با مدیریت خوب، بستر مناسبی برای ایجاد پردیس‌های فناوری شکل بگیرد.

خیرالدین با بیان اینکه هر مجموعه دستگاه اجرایی که علاقمند به فعالیت در حوزه فناوری هستند، فضا و زیر ساخت آماده کنند، پارک علم و فناوری می‌تواند به صورت مشترک مدیریت را به عهده بگیرد تا شرکت‌های دانش بنیان بیشتری در این مجموعه مستقر شوند، گفت: ما هم تاکید داریم که این کار توسط دستگاههای اجرایی انجام شود.

او به بازید از شرکت‌ها و کارگاه‌های برتر پارک علم و فناوری فارس هم اشاره و با بیان اینکه اقدامات با ارزشی در این پارک انجام شده که صرفه جویی ارزی بالایی هم داشته است، نقدینگی و مجوزهای فروش را از مهمترین مشکل مجموعه دانش بنیان در فارس عنوان کرد و از استاندار فارس خواست تا این موضوع را در شورای اشتغال مطرح کنند تا خرید از شرکت‌های دانش بنیان انجام شود، چرا که عموما اقتصاد سنتی با اقتصاد دانش بنیان مقابله می‌کند و اجازه نمی‌دهد این کار به راحتی انجام شود.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مجلس طرح جهش تولید دانش بنیان مصوب شده که به شدت از شرکت‌ها حمایت می‌کند و اعتبار خوبی هم مجلس در صندوق نوآوری و شکوفایی پیش‌بینی کرده که تایید شده است.

خیرالدین با یادآوری اینکه با اجرایی شدن این طرح، واگذاری اراضی در پارک‌ها با سهولت انجام خواهد شد، پیشنهاد کرد که در همه وزارتخانه معاونت فناوری و نوآوری راه‌اندازی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا