آخرین تحلیلاخبار ویژهاقتصاد کلاننوآوری

ژاپن صادرات تراشه را به روسیه متوقف کرد

به گزارش پایگاه تحلیلی رشد  و توسعه؛  کویچی هاگیدا، وزیر بازرگانی ژاپن اعلام کرد که ممنوعیت صادرات از سوی هیات دولت ژاپن تصویب شد و از ۱۸ مارس آغاز می شود.

این ممنوعیت شامل تراشه ها، ابزارهای ماشینی و تجهیزات ارتباطی مطابق با اقلامی است که پیش از این هدف تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ممنوعیت اقلام صادراتی شامل بلاروس هم می شود. ژاپن همچنین روز جمعه سه بانک بلاروس را به فهرست تحریمهایش اضافه کرد.

در راستای اقدام آمریکا و هم پیمانانش برای انزوای روسیه و متوقف کردن جنگ در اوکراین، بلاروس در تحریمهای ژاپن علیه روسیه گنجانده شده است.

فروش پلی استیشن سونی در روسیه متوقف شد

همچنین شرکت ژاپنی سونی در واکنش به حمله نظامی مسکو به اوکراین، فروش کنسول بازی پلی استیشن را در روسیه متوقف کرد.

سونی اینتراکتیو اینترتینمنت که واحد بازی شرکت سونی است، اعلام کرد عرضه سخت افزار و نرم افزار در روسیه را در پی تشدید اقدامات خصمانه دولت این کشور متوقف می کند.

این شرکت ژاپنی همچنین اعلام کرد دسترسی به فروشگاه آنلاین پلی استیشن در روسیه را مسدود می کند و عرضه بازی گرن توریسمو ۷ که بیش از چهار میلیارد دلار فروش جهانی تا به این تاریخ داشته است را در روسیه لغو کرد.

سونی اقدام شمار زیادی از شرکتهای فناوری و بازی شامل مایکروسافت را دنبال می کند که کسب و کارشان در روسیه را در واکنش به حمله نظامی این کشور به همسایه خود، متوقف کرده اند.

بر اساس گزارش انگجت، میخایلو فدروف، معاون نخست وزیر اوکراین در نخستین روزهای حمله روسیه، از صنعت بازی خواسته بود کسب و کارش در روسیه را متوقف کند و به خصوص از مایکروسافت و سونی نام برده بود.

همچنین رویترز گزارش کرد سرویس ویدیویی یوتیوب آلفابت و فروشگاه گوگل پلی تمامی خدمات مبتنی بر پرداخت در روسیه شامل اشتراک را در پی تحریمهای غربی و ایجاد مشکلات بانکی مربوط به آن معلق کرده اند. گوگل تبلیغات برای تبلیغات کنندگان مقیم روسیه را در تمامی پلتفرمها و شبکه های جهانی خود متوقف خواهد کرد. این اقدام علاوه بر تعلیق اخیر تبلیغات گوگل در روسیه است. گوگل و یوتیوب پیشتر فروش تبلیغات آنلاین در روسیه را متوقف کرده بودند. کانالهای یوتیوب در روسیه همچنان می توانند از مخاطبان خارج از روسیه درآمدزایی داشته باشند. اپلیکیشنهای رایگان گوگل پلی در روسیه قابل دسترس خواهند بود.

شرکت امنیت سایبری Avast هم روز جمعه به شمار رو به رشد از شرکتهای غربی پیوست که فعالیتشان در روسیه و بلاروس را متوقف کرده اند. اوکراین، روسیه و بلاروس در مجموع در حدود ۱.۵ درصد از درآمد سال گذشته این شرکت سهم داشته اند. شرکت Avast اعلام کرد به کاربرانش در اوکراین آپدیتهای رایگان برای محصولات تحت لیسانس این شرکت فراهم می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا