آخرین تحلیلانتخاب سردبیرنوآوری

رویدادی فناورانه در حوزه سرمایه ­گذاری بین‌المللی برگزار می شود

به گزارش پایگاه تحلیلی رشد  و توسعه؛ بوت کمپ تخصصی سرمایه‌گذاری (Launch Pad) با شعار (out to scaleup start) “آن­ سوی مرزها؛ فرصتی برای رشد و شکوفایی”، در سه مرحله و با حضور مدرسان، منتورها و سرمایه‌گذاران ایرانی و بین‌المللی برگزار می‌شود و تلاش دارد تا ضمن آشنایی استارت‌آپ‌­های شرکت­ کننده با آخرین استانداردهای بین‌المللی در زمینه سرمایه ­گذاری، فرصت جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران بین‌المللی را برای استارت آپ‌های ایرانی تسهیل کند.

این رویداد از سوی یکی از شتاب‌دهنده ها و با حمایت کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران، کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران، کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران و مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران با هدف آشنایی با ظرفیت ­های متقابل اکوسیستم استارت آپی ایران و آفریقا، در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

حوزه‌های هوشمندسازی صنعتی (Smart Manufacturing)، تجارت الکترونیک (E-Commerce)، لجستیک (Logistics/tracking)، فناوری‌های مالی (FinTech) و فناوری‌های کشاورزی (AgriTech) و همچنین فناوری‌های مرتبط با انقلاب صنعتی چهارم همچون بلاکچین (Blockchain)، هوش مصنوعی (AI)، اینترنت اشیا (IoT)، واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، هوشمندسازی صنعتی و چاپ سه‌بعدی (Value added manufacturing & 3D printing) به‌عنوان ظرفیت‌های مشترک اکوسیستم استارت آپی ایران و آفریقا در این بوت کمپ پوشش داده خواهند شد.

مخاطبین اصلی این بوت کمپ تخصصی سرمایه‌گذاری، آن دسته از فعالان استارت‌آپی هستند که محصول خود را به صورت MVP ارائه داده و در حال توسعه بازار و جذب سرمایه هستند؛ همچنین با توجه به محتواهایی که در این وبینارها ارائه می‌شود، دیگر فعالان استارت آپی نیز می‌توانند از آموزش‌های آن بهره ببرند.

وبینار اول این بوت کمپ با موضوع “بررسی ظرفیت ­ها و لزوم حضور استارت‌آپ‌ها در بازارهای جهانی” و ارائه داستان­ های موفقیت از دو اکوسیستم ایران و کنیا به‌صورت رایگان و در ۱۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

در وبینار دوم که در ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، مدرسان بین‌المللی به نحوه جذب سرمایه خارجی، لزوم تهیه مستندات استاندارد برای ارائه به سرمایه‌گذار و همچنین نحوه حضور و فروش در بازارهای جهانی می‌پردازند.

مرحله سوم، بوت کمپ تخصصی پیچ دک (Pitch Deck) است که در روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. در این مرحله، استارت آپ‌های منتخب شرکت ­کننده در این رویداد، زیر نظر منتورهای بین‌المللی، به تهیه و تدوین پیچ دک پرداخته و خود را برای ارائه در برابر سرمایه‌گذاران بین‌المللی آماده می‌کنند.

در روز نهایی نیز این استارت آپ‌ها، کسب‌وکار خود را به سرمایه‌گذاران معرفی کرده و تلاش می‌کنند سرمایه موردنیاز خود برای توسعه و حضور در بازارهای بین‌المللی را جذب کنند.

به گزارش ایسنا، سحر بنکدارپور، رئیس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال تهران، در رابطه با هدف این همکاری گفت: کمک به حوزه صادرات، جذب سرمایه‌گذار و توانمندسازی کسب‌وکارهای سنتی، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان همواره از اهداف اصلی فعالیت‌های این مرکز بوده است. از این رو، در راستای تحقق این امر اقدام به همکاری در برگزاری این رویداد کردیم.

مشکات اسدی، مدیر گروه کسب و کارهای نوین نیز درباره هدف از برگزاری این رویداد، گفت: بوت کمپ حاضر و به طور کلی بوت کمپ‌هایی از این جنس، فرصتی هستند برای اینکه استارت آپ‌هایی که ما شناسایی کردیم و فکر می‌کنیم به درد بازارهای بین‌المللی می‌خورند در فضای استاندارد بین‌المللی قرار بگیرند.

علیرضا بهزادی، هم‌بنیانگذار این شتابدهنده نیز در رابطه با پتانسیل‌های اکوسیستمی کشورهای افریقایی گفت: جمعیت فراوان کنیا و نوع نگاه و فرهنگ کارآفرینی که در کنیا وجود دارد و نمونه‌ای از فرهنگ بخش بزرگی از افریقا به حساب می‌آید، باعث شده نگاه مثبتی در این کشور به فرهنگ استارت آپی وجود داشته باشد. جهان هم نگاه مثبتی نسبت به آن منطقه دارد و سرمایه‌گذاری‌های خوبی هم در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا