آخرین تحلیلانتخاب سردبیرنوآوری

محصولی «ایران‌ساخت» به کنترل هوشمند موتورخانه کمک کرد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، هادی واعظی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه محصول تولیدی این شرکت کنترل هوشمند موتورخانه است، گفت: هوشمند سازی ساختمان یکی از مباحث مطرح در کشورهای پیشرفته است، در ایران با توجه به بالا رفتن هزینه‌های انرژی و تمایل جامعه به بهره‌گیری از انرژی‌های نو، این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: محصول این شرکت در گروه خانواده SES محسوب می‌شود، این خانواده از محصولات با هدف کنترل دمای آب شبکه گرمایش در موتورخانه‌های گرمایشی مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری، بر اساس ترجیحات کاربر و دمای هوای محیط بیرون طراحی شده‌اند.

به گفته وی، این محصول همچنین قادر است از طریق ارتباط اینترنتی با سرور مرکزی گزارش‌ها را ارسال و فرمان‌های کاربر را دریافت کند علاوه بر قابلیت‌های پایه مانند عملکرد پایدار و کاهش مصرف انرژی، توانایی ضبط نامحدود گزارش‌ها، رسم گراف‌ها، کنترل چندین موتورخانه از طریق یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند را فراهم می‌کند.

مدیر شرکت خاطر نشان کرد: این محصول اولین بار برای کنترل موتورخانه‌های گرمایشی مدارس طراحی و ساخته شد اما دامنه عملکرد آن محدود به مدارس نبوده و انواع مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری را نیز بر عهده می‌گیرد، همچنین کاربر به‌سادگی می‌تواند این محصول را برای کنترل استخر شنا یا دمای ویلاهای شخصی نیز به کار گیرد.

واعظی گفت: اکثر شرکت‌های بزرگ خارجی در این حوزه فعال هستند اما با قیمت‌هایی بالا نسبت به نمونه داخلی، بومی‌سازی این محصول متناسب با شرایط کاربر ایرانی از قبیل زبان فارسی، تقویم شمسی، توجه به مختصات و طبیعت موتورخانه‌ها در ایران صورت گرفته است و خدمات پس از فروش مناسب و در محل از مزیت‌های این محصول نسبت به نمونه خارجی خود محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکهSES دمای شبکه گرمایش را متناسب با ساعات روز و شرایط محیط بیرون تغییر می‌دهد،گفت: همچنین SES.net با ضبط گزارش‌های دما و وضعیت مشعل‌ها و پمپ‌ها امکانات خوبی را برای خطایابی و سرویس سیستم ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه به‌صورت سنتی دمای سیستم گرمایش در فصول سرد روی یک حد مشخص تثبیت می‌شود اما این کار از سه منظر آسایش، محیط‌زیست و هزینه‌های انرژی، هوشمندانه نیست، افزود: محصول تولیدی این شرکت با توجه به کاهش مصرف انرژی و تأمین آسایش مصرف‌کننده، کالایی ارزشمند و به‌صرفه اقتصادی محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا