آخرین تحلیلانتخاب سردبیرصنعت معدن تجارت

۴ هزار پورشه، آئودی و لامبورگینی روی آب آتش گرفتند

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه،  ۲۲ خدمۀ کشتی Felicity Ace که با پرچم پاناما حرکت می‌کرد توسط نیروی دریایی و هوایی پرتغال نجات یافتند و کشتی بدون سرنشین در حال حاضر در آب‌های اقیانوس اطلس سرگردان است.

این گزارش حاکی است گروه فولکس واگن اعلام کرد ۳۹۶۵ خودرو در کشتی وجود داشت که ماشین‌های گران قیمت از جمله فولکس واگن، پورشه، آئودی و لامبورگینی بوده‌اند.

” لوک واندزنده” سخنگوی پورشه در این زمینه گفت: حدود ۱۱۰۰ خودروی آخرین مدل در داخل کشتی بودند که قیمت هر خودرو به حدود ۹۹۶۵۰ دلار بالغ می‌گردد.

وی تاکید کرد: علی‌رغم خسارت وارده از اینکه ۲۲ خدمه کشتی سالم هستند، احساس آرامش می‌کنم.

سخنگوی شرکت لامبورگینی در آمریکا نیز ضمن خودداری از اعلام تعداد خودروهای این شرکت در کشتی گفت: به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر هستیم که پس از تکمیل اطلاعات اعلام خواهد شد.

“Mitsui OSK Lines Ltd” اپراتور کشتی خودروبر Felicity Ace گفت: یک شرکت نجات را مأمور ارزیابی وضعیت و برآورد خسارت کرده و این تیم وارد جزیره آزور شده و انتظار می‌رود که به زودی جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر شود.

وی یادآور شد: هنوز مشخص نیست که چه تعداد خودرو در کشتی سالم مانده است.

از سوی دیگر بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ مالک کشتی اعلام کرد که کشتی‌ها و خودروها در نزدیک شرکت بیمه‌ای بریتانیا بیمه است.

گفته می‌شود این حادثه با آتش سوزی در انبار کشتی شروع شده، اما علت اصلی حادثه مشخص نیست.

کشتی Felicity Ace به اندازه سه زمین فوتبال مساحت دارد که به سمت بندری در دیوسویل آمریکا در حال حرکت بود.

این گزارش حاکی است کشتی همچنان در آب‌های بین‌المللی در حال سوختن است، اما هنوز آلودگی چندانی در آنجا مشاهده نمی‌شود. کشتی در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت Shin Kurushima ژاپن ساخته شده و توسط Mitsui O.S.K اداره می‌شود.

شایان ذکر است در سال ۲۰۱۹ یک ز حامل خودرو متعلق به گروه فولکس واگن با ۲۰۰۰ خودرو لوکس غرق شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا