آخرین تحلیلانتخاب سردبیرنوآوری

بیش از ۶۰ کانال تلگرام در آلمان مسدود شدند

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، نشریه زوددویچه سایتونگ بدون نام بردن از منبع آگاه خود گزارش کرد: اقدام تلگرام پس از درخواست دفتر پلیس جنایی فدرال آلمان از تلگرام برای بستن این کانالها انجام شده است.

تلگرام در آلمان به دلیل کمک به ترویج نظریه های توطئه مخالفان واکسن کرونا که مطالبی را درباره خطرات این واکسن منتشر کرده و اعتراضات خشونت آمیزی را سازماندهی می کنند، هدف انتقاد قرار گرفته است.

طبق گزارش زوددویچه سایتونگ، یکی از کانالهای مسدود شده متعلق به یک سلبریتی گیاهخوار بود که نظریه های توطئه را درباره ویروس کرونا برای بیش از ۱۰۰ هزار هوادارش در تلگرام پخش می کرد.

وزارت کشور آلمان هفته گذشته اعلام کرده بود مذاکرات سازنده ای با تلگرام داشته است اما درباره گزارش زوددویچه سایتونگ اظهارنظر نکرد.

اپلیکیشن تلگرام محبوبیت فزاینده ای در میان کنشگران و معترضان پیدا کرده است؛ به خصوص که پلتفرمهایی نظیر فیس بوک تحت فشار دولتها برای مقابله با انتشار مطالب دروغ، تهدیدآمیز یا ترویج نظریه های توطئه، انتشار چنین محتوایی را محدود کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، نانسی فزر، وزیر کشور آلمان ماه گذشته گفته بود آلمان ممکن است تلگرام را مسدود کند و این کشور سرگرم گفت و گو با شرکای خود در اتحادیه اروپا درباره نحوه ساماندهی این سرویس پیام رسان است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا