آخرین تحلیلنوآوری

تمدید تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری شریف و مرکز تحقیق و توسعه شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، مجید دهبیدی‌پور گفت: پارک علم و فناوری شریف متقاضی حضور پُررنگ پیشرانان و رهبران نوآور همچون مجموعه همراه اول است. اعتقاد ما بر این است که شرکت‌های دانش‌بنیان زمانی می‌توانند موفق باشند که ارتباط نظام‌مند و هوشمندی با سازمان‌های بزرگ و نوآور داشته باشند.

می‌توان با نگاهی به پارک‌‌‌های علم و فناوری و نهادهای نوآوری در سراسر دنیا متوجه شد که موضوع حضور رهبران نوآوری بسیار ارزشمند است. به‌طور یقین همراه اول یکی از همین مجموعه‌هاست که به‌عنوان پیشران نوآوری می‌تواند اثر بزرگی بگذارد، همان‌طور که تاکنون همیشه این موضوع را نشان داده و اثبات کرده است.

ایشان همچنین افزود : ایجاد مجموعه‌هایی همچون MCI Lab یا دفاتر نوآوری می‌تواند به جهت‌دهی تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاه کمک شایانی کند. حضور فعالانه در تمامی بخش‌های دانشگاه مانند رویدادها، ارتباط با واحدهای فناور پارک و ارتباط با اعضای هیئت علمی فناور می‌تواند در توسعه نوآوری بسیار موثر واقع شود.

شاه‌منصوری گفت: به امید آنکه تمدید این تفاهم‌نامه تعاملات مناسبی بین پارک و شرکت‌های زیرمجموعه به همراه داشته باشد. تلاش می‌کنیم در یک سال پیش رو بیشتر از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری شریف و شرکت‌های مستقر در آن بهره ببریم و همچنین بتوانیم در رویدادهای آینده پارک حضور فعالانه داشته باشیم.

ایشان همچنین اضافه کرد: در دوسال گذشته تمرکز اصلی این مجموعه بر توسعه پژوهش‌های کاربردی با کمک اعضای هیئت علمی و دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف بوده است.

هدف این است که طی یک سال آینده علاوه‌بر تقویت این حوزه تلاش کنیم در زمینه نوآوری نیز فعالیت داشته باشیم و MCI Lab تبدیل به یکی از بازوهای مرکز تحقیق و توسعه شود و بتوانیم ایده‌ها را به محصول تبدیل کرده و در پی آن همراه اول درآمدزایی به همراه داشته باشیم.

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و با مأموریت «تحقیق، توسعه، نوآوری و حمایت از فناوری‌های نوین و بومی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات» مرکز نوآوری همراه اول (MCI R&D LAB) را در خرداد ماه سال ۱۳۹۸ راه اندازی کرده است.

این مرکز به عنوان بازوی نوآوری همراه اول زیر نظر مرکز تحقیق و توسعه با تعریف پروژه‌های مشترک با بهره‌مندی از ظرفیت اعضای هیئت علمی و دانشجویان نخبه زیرساخت‌های لازم برای توسعه اکوسیستم نوآوری را از قبیل خدمات پایه‌ای و خدمات تخصصی حول محور نیازمندی‌های حوزه ICT ارائه می‌دهد.

رویکرد این مرکز حمایت از استارت‌آپ‌ها و تیم‌های نوپا در محور اصلی فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای و خدمات تجاری‌سازی و شتابدهی می‌باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا