آخرین تحلیلانتخاب سردبیربورس و بانک

قیمت اوراق مسکن آمپر چسباند!

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال جاری به ترتیب ۱۴۴ هزار و ۷۰۰، ۱۴۴ هزار و ۱۰۰ و ۱۴۴ هزار و ۳۰۰تومان قیمت دارد.

 هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن تیرماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۴۴ هزار تومان، مردادماه ۱۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان و شهریورماه نیز۱۴۳ هزار و۷۰۰تومان  داد و ستد می‌شود.

همچنین هرکدام از اوراق مهر و آبان و آذرماه ۱۴۳ هزار و ۶۰۰، ۱۴۴ هزار و ۱۰۰ و ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارد. قیمت اوراق دی ماه سال جاری نیز۱۴۴ هزار و ۲۰۰  تومان بوده که این گزارش بر اساس نرخ اوراق در دی ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متاهل‌های تهرانی

مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛  لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده تعداد اوراق ۲۰۰ و هزینه آن با تسه ۱۴۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، ۲۸ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان می شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن با تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ ۱۱ میلیون و ۵۳۶هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق ۴۰ میلیون و ۳۷۶هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ که البته طبق تصمیم جدید، زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن

۵۷ میلیون و ۶۸۹ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۱ میلیون و۵۳۶  هزار تومانی وام جعاله در مجموع باید ۶۹ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به این‌که مجردها با تخفیف باید ۱۶۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۳۲۰  برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۲۳ میلیون و ۷۲ هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۴۶ میلیون و ۱۴۴هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری با تخفیف به ۶۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است. بنابراین مجردها باید با پرداخت ۸ میلیون و ۶۵۲ و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۱۷ میلیون و ۳۰۴هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا