آخرین تحلیلانتخاب سردبیرنوآوری

تهدید متا برای تعطیل کردن اینستاگرام در اروپا

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه،متا در گزارشی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به طور واضح این تهدید را بیان کرده است.

شرکت مذکور در گزارش اش ادعا می کند فراوری داده ها در آمریکا و اروپا برای کسب وکارش حیاتی است و سبب می شود تا عملیات ها و همچنین فرایند تبلیغات هدفمند آن انجام شوند.

در بخشی از گزارش آمده است: اگر نتوانیم داده ها بین و میان کشورها و مناطق محل فعالیت خود را منتقل کنیم یا اگر اشتراک گذاری داده ها میان محصولات و سرویس هایمان محدود شود، این روند روی توانایی ما برای فراهم کردن سرویس و ارائه تبلیغات هدفمند تاثیر می گذارد.

مشکل آنجاست که طبق قانون اتحادیه اروپا داده های شهروندانش باید در سرورهایی فراوری شود که فقط در اروپا مستقر هستند. همچنین توافقنامه های پیشین اشتراک گذاری داده بین آمریکا و اروپا ناکارآمد قلمداد شده اند و اکنون هیچ قانون جدیدی برای این بخش وجود ندارد.

متا امیدوار است تا در ۲۰۲۲ میلادی به توافقنامه ای جدید دست یابد، اما اگر این اتفاق نیفتد، شرکت چشم انداز ناخوشایندی برای شبکه های اجتماعی خود در اروپا متصور است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: اگر چهارچوب جدید انتقال داده ترنس آتلانتیک ایجاد نشود و ما نتوانیم به SCC ها (بندهای قراردادی استاندارد) یا ابزارهای جایگزین انتقال داده از اروپا به آمریکا اتکا کنیم، احتمالا قادر نخواهیم بود برخی از مهمترین محصولات و سرویس هایمان از جمله فیس بوک و اینستا گرام را در اروپا ارائه کنیم. زیرا این روند روی کسب وکار ما، وضعیت مالی و نتایج عملیات هایمان تاثیر منفی می گذارد.

جالب آنکه متا اشاره ای به پیامرسان واتس اپ (که به طور سربه سر رمزگذاری شده) نمی کند. با توجه به ماهیت رمزگذاری شده واتس اپ و فقدان تبلیغات در این سرویس، احتمال دارد فرایند عدم انتقال داده های اروپا به آمریکا تاثیر چندانی روی این پیام رسان نداشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا