آخرین تحلیلاخبار ویژهصنعت معدن تجارت

توشیبا به دو شرکت مجزا تبدیل می شود

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، مسئولین شرکت توشیبا در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که شرکت توشیبا قصد دارد به جای سه شرکت به دو شرکت تقسیم شود. از طرف دیگر آنان در حال تلاش برای آرام کردن سرمایه‌گذاران خشمگین خود از طریق افزایش بازدهی سود برنامه ریزی شده سهامداران هستند.

با این حال انتظار می‌رود طرح تجدیدنظر شده شرکت توشیبا با فشارهای زیادی از سوی صندوق‌های تأمین سرمایه خارجی روبرو شود، به طوری که بسیاری از آنها با هر نوع انشعاب این شرکت مخالف بوده‌اند و ترجیح می‌دهند.

بر اساس بازسازی جدید، شرکت توشیبا به تازگی چندین کسب و کارخود را از جمله واحد تراشه برق از خود جدا کرد، از طرف دیگر شرکت توشیبا قبلاً قصد داشت به سه شرکت تقسیم شود – یکی برای انرژی و زیرساخت، یکی برای دستگاه‌ها و دیگری برای تراشه‌های حافظه فلش.

توشیبا همچنین قصد دارد بازده سهامداران را در دو سال آینده به ۳۰۰ میلیارد ین (۲.۶ میلیارد دلار) برساند که در مقایسه با هدف قبلی برای بازدهی ۱۰۰ میلیارد ین بیشتر است. پس از انتشار این خبر، سهام این شرکت صنعتی با افزایش ۱.۶ درصدی روبرو شد.

این شرکت اعلام کرده که طرح جدید تجدید ساختار ساده‌تر از گذشته است، در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند و پیگیری امور را با شرکای استراتژیک آسان‌تر می‌کند.

ساتوشی سوناکاوا، مدیرعامل شرکت توشیبا در یک نشست توجیهی گفت: «ما برنامه خود را برای جلوگیری از رویارویی با سهامداران تغییر نداده‌ایم.

او گفت که تجدید ساختار اصلاح شده در مجمع عمومی فوق العاده در ماه مارس با تصویب بیش از ۵۰ درصد سهامداران صورت خواهد گرفت.

سال گذشته یک تحقیق که به سفارش سهامداران این شرکت صورت گرفت، نشان داد که این شرکت با وزارت بازرگانی ژاپن – که توشیبا را به دلیل رآکتور هسته‌ای و فناوری دفاعی‌اش به عنوان یک دارایی استراتژیک می‌بیند – تبانی کرده است تا مانع از نفوذ سرمایه‌گذاران خارجی در نشست سهامداران ۲۰۲۰ شود.

توشیبا همچنین از Kioxia، کسب و کار تراشه‌های حافظه که ۴۰.۶ درصد از سهام آن را در اختیار دارد، درخواست کرده است که در اسرع وقت یک عرضه اولیه انجام دهد. البته شاید توشیبا به دنبال فروش احتمالی سهام خود در Kioxia است.

اوایل روز گذشته، توشیبا اعلام کرد که تقریباً تمام ۶۰ درصد سهام خود در واحد تهویه مطبوع خود را به شریک سرمایه گذاری مشترک ایالات متحده به قیمت ۸۷۰ میلیون دلار خواهد فروخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا