آخرین تحلیلنوآوری

برگزاری سومین کلینیک تخصصی مشاوره کسب‌وکار با موضوع چالش‌های مالیاتی

به گزارش پایگاه تحلیل خبری رشد و توسعه، در ابتدای این نشست «محمدجواد طبی کبیر، کارشناس توسعه کسب‌وکار» درباره هدف از برگزاری چنین کلینیک‌های تخصصی اظهار کرد: این برنامه‌ها در قدم اول موجب آشنایی واحدهای فناور با یکدیگر می‌شود که در پی آن هم‌افزایی بین شرکت‌ها صورت می‌پذیرد. همچنین نمایندگان در راستای این جلسات می‌توانند از تجربیات دیگران در حوزه مربوطه استفاده لازم را ببرند.

حسن طلوعی‌ با بیش از دو دهه سابقه تخصصی در حوزه مالیاتی در سازمان امور مالیاتی و همچنین مشاوره در این زمینه مهمان این برنامه بود. او در این نشست که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد پس از شنیدن درباره حیطه فعالیت‌های هر یک از شرکت‌کنندگان به سوالات و مسائل شرکت‌های مختلف پاسخ داد. یکی از مطالب مهمی که طلوعی در پاسخ به سوالات بیان کرد این بود که از سال ۱۴۰۰ شرکت‌های زیرمجموعه پارک‌‌های علم و فناوری مانند سایر شرکت‌ها مشمول ارزش افزوده بوده و معافیتی ندارند.

او همچنین گفت: در مجموعه‌های دانش‌بنیان به این دلیل که بسیاری از هزینه‌ها در قالب تحقیق و توسعه پیش از به فعل‌رسانی محصول صورت می‌پذیرد بهتر است از همان ابتدا ثبت شرکت انجام شود تا احیانا مشکلی در ثبت هزینه‌ها در قالب هزینه‌های شرکتی پیش نیاید و مالیات اشتباهی بر شرکت بسته نشود.

او درباره تکالیف مالیاتی شرکت‌های ثبت‌شده توضیح داد: پلمپ سالانه دفاتر، اظهارنامه، ثبت‌نام در سامانه ارزش افزوده، ثبت‌نام در سامانه مالیات بر درآمد مستقیم، گزارش سه ماهه در سامانه معاملات فصلی، از جمله این تکالیف هستند.

شرکت‌های سپهر بوم‌راد، دانش‌پژوهان آروشا، خبرگان کلیم و پیمان ساخت شریف، بینا پرداز یکتا، ایمن ران پویا، دانش‌پژوهان آروشا، نیلوا و دانش‌آوران رادین ورنا و استارتاپ لمونی و آیوت (آیریا اورنگ توکان) از جمله واحدهای فناوری بودند که در این نشست حضور داشتند.

قابل ذکر است که اولین نشست کلینیک تخصصی با موضوع چالش‌های صادرات و واردات در تاریخ ۱۵ دی‌ماه و دومین نشست نیز با موضوع چالش‌های منابع انسانی در تاریخ ۲۶ دی‌ماه برگزار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا