آخرین تحلیلانتخاب سردبیربورس و بانک

سهامداران عدالت بخوانند/ سود ۵۵۰ هزار تومانی سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام  منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰ هزار تومان اعلام شده است و پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکت‌های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز می‌کنند، خواهد بود. این سود هم شامل افرادی می‌شود که نه روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، هم افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند و هم افرادی که بعد از آزادسازی سهام عدالت سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را خریداری کرده‌اند، اما نکته قابل توجه این است که همه این افراد سود ۵۵۰ هزار تومانی را دریافت نخواهند کرد.

در این راستا، افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، بر اساس ارزش اولیه سهام عدالت خود، سود دریافت خواهند کرد. چرا که ارزش اولیه سهام عدالت برخی یک میلیون تومان، برخی ۵۳۲ هزار تومان، برخی ۴۹۲ هزار تومان و برخی ۴۵۲ هزار تومان است و سود دریافتی هر کدام از این افراد متفاوت خواهد بود.

در آن سوی ماجرا طبق توضیحات محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، پیرو مصوبه شورای عالی بورس، افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، اگر تا ابتدای اسفندماه اقدام به فروش سهام سرمایه‌گذاری نکنند، سود مصوب سال ۱۳۹۹ نیز به آنها تعلق می‌گیرد. نماد شرکت های سرمایه گذاری استانی اول اسفندماه بسته شد که امکان محاسبه سود سهام داران مشخص و سود توسط شرکت‌های سرمایه پذیر به حساب مشمولان واریز شود.

بنابراین  افرادی که در تاریخ یکم اسفندماه سهامدار بودند، سود سهام عدالت به میزان سهامی که دارند به آن ها تعلق خواهد گرفت. در این میان افرادی بودند که کل سهام شرکتهای سرمایه گذاری استانی را واگذار کردند یا افرادی که سهام شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی را خریداری کرده‌اند، بنابراین به میزان سهمی که هر فرد دارد، سود دریافت می‌کند و سود ۵۵۰ هزار تومانی لزوما به همه تعلق نمی‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا