آخرین تحلیلاخبار ویژهنوآوری

ساخت یک سیستم کاشتنی_پوشیدنی

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، دکتر امیر مسعود سوداگر، مجری طرح در خصوص سیستم کاشتنی/ پوشیدنی برای ثبت فعالیت الکتریکی غشایی از مغز اظهار کرد: محوریت این پروژه، طراحی و پیاده‌سازی یک سیستم ثبت ۸ کاناله الکتروکورتیکوگرام برای ارتباط با سیستم عصبی است که می تواند عمل ثبت فعالیت‌های برون غشایی مغز را انجام دهد. کم حجم بودن و سبک بودن به همراه چگالی قابل قبول الکترودها در سیستم ECoG، از ویژگی‌های مورد نظر در طراحی این سیستم است.

وی افزود: سیستم ECoG مد نظر برای طراحی در این پروژه، یک سیستم با الکترودهای ثبت از جنس طلا در نظر گرفته شده است. بدنه این سیستم از جنس PLA بوده و قسمت الکترونیک آن با استفاده از تراشه‌های موجود در بازار پیاده‌سازی شده است. بخش انتقال داده و توان بی‌سیم نیز در نسل اول و دوم سیستم طراحی شده با بهره‌گیری از لینک خازنی بر روی PCB ساخته شده و در نهایت با توجه به محدودیت‌های انتقال توان در لینک‌های خازنی، از یک اتصال RF و باتری‌های قابل شارژ برای رسیدن به اهداف مدنظر استفاده شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر تصریح کرد: علاوه بر بررسی عملکرد سیستم طراحی شده به صورت برون‌تنی، سیستم مورد نظر بر موجود زنده نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا