آخرین تحلیلانتخاب سردبیرصنعت معدن تجارت

رشد ۳۸۱ درصدی سود خالص در سیمان ساوه

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، کمال صدیقی، مدیرعامل شرکت سیمان ساوه با اشاره به این که افزایش سوددهی و بهبود روند فروش در سیمان ساوه به دلیل رهنمودهای مدیران عامل شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی و سیمان تامین است، گفت: افزایش ۲۰ درصدی تولید نسبت به سال گذشته و ۳۵ درصدی نسبت به متوسط سه سال گذشته در راستای جهش تولید، افزایش ۱۷ درصدی فروش مقداری داخلی و ۷۹ درصدی فروش مقداری صادراتی نسبت به سال گذشته، افزایش حاشیه سود ناخالص از ۵۰ درصد به ۵۹ درصد، حاشیه سود عملیاتی از ۴۳ درصد به ۴۸ درصد و حاشیه سود ۳۸ درصد به ۴۶ درصد و کاهش ۶۵ درصدی مانده مطالبات شرکت نسبت به دوره مشابه با تغییر در سیاست فروش بخشی از دستاوردهای سیمان ساوه در دو سال اخیر است.
وی همچنین به کاهش دوره وصول مطالبات از ۶۳ روز به ۱۲ روز در سال ۹۹ و حذف فروش اعتباری از مرداد ماه سال ۹۹  اشاره کرد و گفت: در شرکت سیمان ساوه افزایش کیفیت سود عملیاتی از ۵۸ درصد به ۱۰۷ درصد و جایگزینی کامل معدن مارن ۲ با معدن کوشکک و همچنین استحصال سنگ آهک از کانسار آهک مرجمک واقع در  محدوده  معدن مارن۲ نیز انجام شده است.

صدیقی در ادامه گفت: کنترل و کالیبره کردن کلیه تجهیزات شنک های توزین کننده در تمامی دپارتمانها بصورت مستمر انجام شده و شرکت سیمان ساوه همچنین موفق به کسب گواهینامه های مدیریت انرژی  ISO50001:2018 و مدیریت ایمنی  ISO45001:2018  و مدیریت آزمایشگاه مرجع  ISO17025 شده است.
وی با اشاره به عدم افزایش منطقی قیمت سیمان طی سال های گذشته گفت: در شرایطی که قیمت دستوری سیمان در سال های گذشته تابع شرایط کلی اقتصاد نبود اما شرکت موفق به افزایش و بهبود عملکرد شد. دلیل اصلی این مهم ایجاد شفافیت، افزایش کیفیت فروش، کنترل قیمت تمام شده و کاهش ظرفیت بلااستفاده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا