آخرین تحلیلنوآوری

اجبار تولیدکنندگان داخلی به استفاده از تولیدات داخلی برای کاهش هزینه‌ها

به گزارش روابط‌عمومی پارک علم و فناوری شریف «امیرحسین جانزاده، موسس و مدیرعامل شرکت آریسا بسپار پارس» درباره محصولات تولید شده از سوی تیم خود، توضیح داد: تولید پلیمرهای مهندسی از جمله فعالیت‌های اصلی شرکت است. قرص شعله‌پوش باتری هم یکی از مهم‌ترین محصولات تولیدی تیم ماست. این قرص به‌عنوان فیلتر روی در باتری قرار می‌گیرد. وظیفه این فیلتر خارج کردن گازهای هیدروژن واکسیژن تولید شده در داخل باتری است چرا‌که ماندن این گازها در داخل باتری باعث انفجار می‌شود. پیش از این روی درب باتری‌ها، پیچ‌هایی قرار داشت که روی آن سوراخ‌هایی برای خارج شدن گازها وجود داشت اما در باتری‌های جدید که عمدتا اتمی هستند،‌ پیچ‌تاپ‌ها ‌نصب می‌شود و قرص شعله‌پوش روی آن قرار می‌گیرد و گازها را از باتری خارج می‌کند. جانزاده تاکید کرد: این گازها چون درصد کمی هستند به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند.

به گفته جانزاده، در حال حاضر صبا باتری و باتری سپاهان از جمله خریداران این محصول هستند.

از دیگر محصولاتی که آریسا بسپار پارس طی دو ماه گذشته به تولید آن پرداخته است، نانو‌کامپوزیت پلی‌پروپیل‌ است که در بازیافت باتری‌های فرسوده کاربرد دارد. به گفته مدیرعامل شرکت آریسا بسپار، باتری‌های فرسوده به دلیل از دست دادن قابلیت مکانیکی خود قابل استفاده و بازگشت در چرخه تولید نیستند؛ بنابراین با استفاده از یک فرمول و تولید نانوذرات قابلیت مکانیکی باتری‌های فرسوده ارتقا یافته و می‌‌توان از آنها در چرخه دوباره تولید باتری استفاده کرد. نکته مثبت این اتفاق هم کاهش هزینه مصرفی است. به طوری که استفاده از این باتری‌ها به ازای هر کیلو‌گرم ۲۵ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر از مواد نو خواهد بود. در حال حاضر هم صباباتری این محصول را تایید کرده است.

جانزاده در توضیحات خود آماری درباره جمع‌آوری باتری‌های فرسوده اعلام کرد. به گفته او، روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ تن پلاستیک بازیافتی باتری فقط در شهر تهران جمع‌آوری می‌شود و در گرمسار مراحل بازیافت را طی می‌کنند.

موسس آریسا بسپار پارس شرایط تحریم را به نفع شرکت خود دانست چراکه هر دو محصول تولیدی برای باتری خودرو در لیست تحریم‌ها قرار دارد و واردات آن، که هزینه زیادی دارد و محدود هم است باعث شده تولیدکنندگان داخل به آنها اعتماد کنند و مجبور به همکاری شوند. او عضویت در پارک علم و فناوری شریف را هم مثبت دانست چراکه در روند معرفی محصول شرکت به بازار و همچنین مشاوره و آموزش در زمینه مدیریت فروش و مدیریت مالی برای تیم آریسا بسپار موثر بوده است. شرکت آریسا بسپار پارس از آبان‌ماه ۹۷ عضور مرکز رشد پارک علم و فناوری شریف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا