آخرین تحلیلانتخاب سردبیر

عکس‌هایی از ۱۶ کشور جهان در سفارت ایتالیا

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، «جایزه بین‌المللی عکس ۵» به دبیری و تأسیس مهدی شادی‌زاده و کیوریتوری علیرضا شادی‌زاده و فرهود نصیری است. مراسم گشایش این نمایشگاه با پخش مستند «درخت تک تیر» که درباره عباس کیارستمی است و رسیتال پیانو الناز مشتاقی و اجرای ویولن بهزاد جعفریان همراه بود.

در این نمایشگاه ۲۱ عکس از ۱۶ کشور جهان به نمایش گذاشته شده است.

مهدی شادی‌زاده درباره این رویداد به ایسنا گفت: آقای کیارستمی سال‌ها از یک تک‌درخت عکاسی کرده بود تا جایی که این تک‌درخت به شهرت جهانی رسید. در فیلم «همراه با باد» در سکانس مریم زندی همان تک‌درخت در حوالی دماوند به تصویر کشیده می‌شود که بعدا به ثبت میراث فرهنگی رسید. در همین راستا حدود سه سال پیش «جایزه بین‌المللی عکس ۵» را تأسیس کردم.

او ادامه داد: تصمیم داشتم یک فستیوال جهانی عکس و ویدیوآرت که همیشه به نظر من عمده‌ترین بخش هنر عباس کیارستمی بود، در حد شأن و اعتبار او شکل بگیرد. تا جایی که از دو سال پیش در موزه سینما افتتاحیه آن برگزار می‌شود که البته سال قبل به علت شیوع کرونا کارمان محدود شد ولی امسال به علت بهتر شدن وضع کرونا دست‌مان بازتر بود. خیلی از عکاسان مهم جهان مانند ژان میشل فرودون (عکاس، محقق سینما و رئیس سابق کایه دو سینما)، اولگا کارلوواک، کریستف جاکروت، ریچارد توشمان و…  از ما حمایت کردند و البته در این رویداد خیلی از عکاسان مطرح حضور داشتند.

شادی‌زاده در پایان گفت: در مراسم امسال که در موزه سینما برگزار شد، سفیران ۱۰ کشور حضور داشتند که سفارت ایتالیا خیلی دوست داشت عکس‌ها را در سفارت آن‌ها نمایش دهیم که در نهایت به این برنامه منجر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا