آخرین تحلیلصنعت معدن تجارت

رشد ۸۹۲ درصدی سود خالص در سیمان آبیک

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رشد و توسعه، به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، حمید فرمانی، مدیرعامل شرکت سیمان آبیک با اشاره به اهمیت سیاست‌گذاری‌های شستا و سیتا در برنامه‌ریزی برای کارخانه سیمان آبیک گفت: کارخانه سیمان آبیک بااینکه بزرگ‌ترین کارخانه سیمان کشور است اما متأسفانه در وضعیت چندان مناسبی به سر نمی‌برد تا این‌که با برنامه‌ریزی راهبردهای شستا و سیتا و تلاش و اهتمام ویژه مدیران، کارشناسان و کارکنان شرکت، موفقیت‌های بسیاری برای این کارخانه رقم خورد.

فرمانی درباره دستاوردهای دو سال اخیر کارخانه سیمان آبیک توضیح داد: افزایش ۱۰ درصدی تولید سیمان در راستای جهش تولید، افزایش ۱۰۳ درصدی فروش مقداری صادراتی در راستای ارزآوری، افزایش حاشیه سود ناخالص از ۴۵ درصد به ۴۹ درصد و کاهش متوسط دوره وصول مطالبات از ۵۰ روز در سال ۹۸ به ۱۶ روز در سال ۹۹ و حذف فروش اعتباری از مردادماه سال ۹۹ تنها گوشه‌ای از دستاوردهای دو سال اخیر شرکت سیمان آبیک است.

مدیرعامل سیمان آبیک افزود: تعمیرات اساسی بزرگ‌ترین کوره تولید کلینکر کشور به ظرفیت ۸ هزار و ۵۰۰ تن در روز، سنگین‌ترین تعمیرات انجام‌شده در کوره‌های تولید کلینکر کشور بوده که به همت و توان متخصصین داخلی، کلیه مراحل طراحی، مهندسی و عملیات اجرایی آن با موفقیت به اتمام رسید. در پروژه مذکور دو رینگ به قطر خارجی ۷ متر ۲۰ سانتی‌متر، سه قطعه از بدنه کوره به قطر ۵ متر و ۸۰ سانتی‌متر و ده‌ها ردیف اقدامات تعمیراتی، بازسازی و بهینه‌سازی به وزن تقریبی ۱۲۰۰ تن و با رعایت کامل ملاحظات فنی و ایمنی تعویض و بازسازی شد.

وی با اشاره به عدم افزایش منطقی قیمت سیمان طی سال‌های گذشته گفت: در شرایطی که قیمت دستوری سیمان در سال‌های گذشته تابع شرایط کلی اقتصاد نبود اما شرکت موفق به افزایش و بهبود عملکرد شد. دلیل اصلی این مهم ایجاد شفافیت، افزایش کیفیت فروش، کنترل قیمت تمام‌شده و کاهش ظرفیت بلااستفاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا