صنعت معدن تجارت

حرکت به سوی انقلاب صنعتی چهارم آغاز فضای جدید منابع انسانی خواهد بود

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، سعید زرندی با تقدیر از ارزیابان سازمان مدیریت صنعتی در شناسایی مدیران تراز اول منابع انسانی کشور و مداومت در برگزاری کنفرانس توسعه منابع انسانی توسط این سازمان و همچنین ارائه مدل های تعالی به نقش سازمان مدیریت صنعتی و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مداومت کار حرفه ای در این خصوص پرداخت. وی افزود گنجاندن موضوع منابع انسانی در مباحث مدیریت جای تقدیر ویژه ای دارد.
معاون طرح و برنامه وسرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان های وزارت صمت در ادامه اظهار داشت: موضوع منابع انسانی امروز شرایط خاص و ویژه ای در سازمان ها و شرکت ها دارد و شرایط تغییر از این حوزه آغاز می شود.
وی افزود: از منظر اقتصاد کلان با نگاه توسعه محور، نیازمند مدل فکری با سرمنشا نوآوری و بهره وری هستیم. محیط اطراف مداوما در حال پیچیده شدن است. شرایط ناشی از کرونا فضایی متفاوت از این پیچیدگی را فراهم کرد که سازمان ها را بیست سال در حوزه ارتباط از راه دور به پیش برد و دورکاری را جزئی از بدنه کار کرد.
سعید زرندی با تاکید بر اهمیت مدیریت در شرایط پیچیده کسب و کار گفت: سازمان های دولتی در شرایط تحریم؛ ویروس کرونا و مسائل اقتصادی، برای ایجاد تغییر و هماهنگ شدن با محیط نیازمند آداب و هنر مدیریت هستند.
وی با بیان این نکته که حرکت به سوی انقلاب صنعتی چهارم آغاز فضای جدید منابع انسانی خواهد بود افزود: باید فاصله زمانی تا رسیدن به انقلاب صنعتی چهارم کوتاه شود و در این مسیر گام بگذاریم و در این راه مهیا ساختن نیروی انسانی برای مفاهیمی همچون رقابت انسان با ربات، هوش مصنوعی و بیگ دیتا از جمله مباحثی هستند که روابط انسانی را دچار تحول خواهند کرد و باید آمادگی آن را در کشور به وجود آوریم.
معاون وزیر صمت خاطر نشان کرد: در زمینه جهش تولید نیازمند نگاه ویژه به موضوع منابع انسانی هستیم چرا که نقطه مرکزی و کلیدی مساله همواره منابع انسانی است.
وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به جهت گیری و نگاهی که در سازمان مدیریت صنعتی جریان دارد اظهار داشت: با مدل تعالی ای که سازمان مدیریت صنعتی ارائه داده و ادبیات سازی ای که در محیط اداری محقق کرده و کارهای ارزشمندی که در انگیزش محیط اداری در حوزه منابع انسانی انجام داده است امیدواریم شاهد تحولات مثبت و انقلاب صنعتی چهارم در کشور باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا