آخرین تحلیلانتخاب سردبیرصنعت معدن تجارت

قیمت نان افزایش خواهد یافت؟

به گزارش پایگاه تحلیلی رشد و توسعه؛ محسن منصوری در نخستین نشست رفع موانع تولید استان در سال جاری گفت: قیمت نان افزایش نداشته است و مردم در صورت مشاهده تخلف نانوایی‌ها می‌توانند به کارگروه آرد و نان و تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

وی همچنین ادامه داد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری و نامگذاری سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین نظر ما این است که این فرمان را بازخوانی کنیم و برنامه‌های اجرایی و عملیاتی استانی را در جهت تحقق آن دنبال کنیم.

استاندار تهران گفت: در گام اول مجموع مصوبه‌های سال گذشته را که بیش از هزار و ۱۰۰ مصوبه در ستاد تسهیل تولید استان مطرح شده بود، بررسی می‌کنیم که خوشبختانه حدود ۸۰ درصد این مصوبه‌ها اجرایی و عملیاتی شده و تعداد زیادی از آن‌ها در مسیر اجراست.

منصوری افزود: از همه دستگاه‌ها خواستیم که متناسب با شعار سال برنامه عملیاتی به مجموعه استانداری و سازمان برنامه و بودجه بدهند و این نامگذاری ها، شعاری نیست بلکه یک فرمان است و رفتار مدیریتی دستگاه‌های اجرایی ما متناسب با این فرامین باید تغییر کند.

وی گفت: اینکه مقام معظم رهبری سال‌ها را با نام‌های مختلف مزین کنند به این معناست که راهبرد اجرایی و برنامه‌ای دستگاه‌های مختلف باید تغییر کند و مقرر شد سازمان برنامه و معاونت اقتصادی استانداری به تفکیک برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی را متناسب با تاکید بر دو مؤلفه اشتغال آفرینی و دانش بنیانی تجمیع کنند.

استاندار تهران ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آغاز حرکت ستاد تسهیل خود را آماده کرده است و مشکلاتی از سال‌های گذشته وجود داشت از جمله مشکلات بانکی که در هفته آینده جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها برگزار می‌شود و بخشی از مسائل و مشکلات را که قابل حل و فصل است دنبال کنیم.

منصوری گفت: در سال پیش رو اقدامات خوبی در خصوص تسهیلات بانکی انجام می‌شود و بخش‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۱ که جنبه استانی دارد هنوز ابلاغ نشده است و بخش‌هایی هم از محل مصوبه‌های سفر رئیس جمهور در نظر گرفته شده که بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است و می‌تواند کمک بسیار خوبی در جهت رونق تولید باشد.

وی افزود: توقعی که ما از سایر دستگاه‌ها داریم این است که به عنوان حرکت انقلابی و جهادی برای تحقق شعار سال اقدام کنند و در تهران تمام لوازم پیشرفت و آبادانی را مهیا داریم، بازار بزرگی وجود دارد، دسترسی به سراسر کشور داریم و نخبگان و تولید کنندگان بسیار خوبی در دسترس است و سرمایه گذاران قابلی داریم و وقتی آن‌ها را در کنار هم قرار می‌دهیم می‌بینیم که بهانه‌ای برای تعلل در زمینه تولید و ایجاد اشتغال نداریم.

منصوری گفت: در نقطه مقابل هم سهم مجموعه استان تهران در موضوع شرکت‌های دانش بنیان، بسیار بزرگ است، نزدیک به ۶۰ درصد آن‌ها در استان تهران است و سهم استان در پیشرانی تولید و دانش بنیانی به تنهایی بیش از نیمی از کشور است و باید سرمایه گذاری جدی کنیم.

استاندار تهران گفت: حوزه جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی؛ بخشی از برنامه‌های تشویقی خود را ارائه دادند و هر صنعت دانش بنیانی می‌خواهد در استان فعالیت کند، از معافیت‌ها برخوردار می‌شود و در واگذاری تسهیلات، کمترین میزان پرداخت نقدی را برای آنان لحاظ و بیشتر در زمینه اقساط با آن‌ها فعالیت می‌کنیم.

شهرک صنعتی خاوران و دماوند، شهرک شرکت‌های دانش بنیان می‌شود

منصوری ادامه داد: دو شهرک صنعتی و تخصصی داریم که در زمینه دانش بنیان فعالیت می‌کنند و در خاوران مجموعه‌های مفصل و سوله‌های بزرگی وجود دارد که از قبل ساخته شده است و امسال آن‌ها را به صنایع شرکت‌های دانش بنیان واگذار می‌کنیم، شهرک صنعتی دماوند نیز یکی دیگر از شهرک‌هایی است که زیرساخت آن از قبل فراهم شده است و تمرکز واگذاری‌ها به شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود.

استاندار تهران گفت: بسیاری از تصمیم‌ها در مرحله عملیاتی است و به تمهید خاصی نیاز ندارد بلکه بسترهایی از پیش فراهم شده است که باید در خدمت این موضوع قرار گیرد و ظرفیت و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را اضافه کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا