آخرین تحلیلانتخاب سردبیرنوآوری

رشد ۴.۵ برابری تسهیلات صندوق‌های پژوهش و فناوری برای دانش‌بنیان‌ها

به گزارش پایگاه تحلیلی رشد و توسعه؛  امیرحسام بهروز در نشست هم اندیشی اعضای کارگروه با مدیران صندوق‌های پژوهش و فناوری که امروز به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با اشاره به اعضای جدید کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری که از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف هستند، افزود: در حال حاضر ۶۳ صندوق پژوهش و فناوری در سراسر کشور ثبت شده است و ۶ صندوق پژوهش و فناوری نیز در حال ثبت هستند.

وی بیان کرد: از تعداد صندوق‌های پژوهش و فناوری ثبت شده، تعداد ۳۱ صندوق پژوهش و فناوری در استان تهران مستقر هستند و ۳۲ صندوق در سایر استان‌ها فعال شدند.

بهروز با بیان اینکه همچنین از تعداد کل صندوق‌های ثبت شده ۴۸ صندوق جامع و ۱۵ صندوق تخصصی با موضوع تخصصی فعال هستند، خاطر نشان کرد: کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری در سال گذشته در ۳ بخش  اسناد و قوانین، دستورالعمل و آیین‌نامه، هدایت (توانمندسازی) و نظارت فعالیت داشته است که در بخش اسناد، تدوین و تصویب اساسنامه نمونه در هیات وزیران، پیگیری تصویب قانون معافیت مالیات ارزش افزوده برای کارمزد صندق‌ها و پیگیری اصلاح آیین‌نامه تضامین دولتی اقداماتی را اجرایی کرده است.

مدیر دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری دستورالعل اعطا و لغو مجوز، هدایت و نظارت بر صندوق‌ها، تدوین و تصویب دستورالعمل ناظر بر ضمانت‌نامه‌ها را از دیگر اقدامات این صندوق نام برد و ادامه داد: همچنین در بخش توانمندسازی ۱۱ دوره توانمندسازی برگزار شده است، ضمن آنکه ۱۶ نشست هم‌اندیشی با مدیران و دوره‌های تربیت نیروی ارزیابی تسهیلات، دوره پرورش کارشناسان سرمایه‌گذاری خطرپذیر و توانمندسازی صندوق‌های مناطق کم برخوردار برگزار شده است.

وی یادآور شد: در بخش نظارت نیز یکسان‌سازی سیستم کدینگ مالی حسابداری، پیگیری تغییر ماهیت به شرکت سهامی خاص، ارائه مدل کفایت سرمایه و ایجاد خوشه و گروه صندوق‌های پژوهش وفناوری در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری صورت گرفته است.

بهروز در خصوص عملکرد صندوق‌های پژوهش و فناوری در سال ۱۴۰۰، افزود: در بخش ضمانت‌نامه در سال جاری ۶۵۷۵ میلیارد تومان انجام شده و افزایش بیش از ۷برابری صدور ضمانت‌نامه داشتیم، همچنین ۱۰۱۷ میلیارد تومان در خصوص سرمایه ثبتی داشتیم که بیش از ۱۳ برابر افزایش سرمایه ثبتی نسبت به سال۹۸ داشتیم.

وی گفت: همچنین در ارائه تسهیلات نیز در اسفندسال جاری ۵۳۴۵ میلیارد تومان بوده که افزایش بیش از ۴.۵ برابر تسهیلات ارائه شده صورت گرفته است.

بهروز با تاکید بر اینکه در دی ماه سال جاری در بخش سرمایه‌گذاری خطرپذیر با تامین ۴۰۲ میلیارد تومانی سرمایه با افزایش بیش از ۷.۵ برابری سرمایه‌گذاری خطرپذیر مواجه بودیم، اظهار کرد: در بخش ارائه تسهیلات بیشترین تسهیلات به حوزه تجهیزات و ماشین آلات، نرم افزار و فناوری اطلاعات و دارو و فرآوردهای بیولوژیک اختصاص یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا