آخرین تحلیلنوآوری

تولید داخل، ذخیره ارز و کمک به تحقق توسعه

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، «حسن فرخنده، مدیرعامل شرکت فرادادگستر صنعت شریف» توضیح داد: این شرکت در حوزه محصولات هیدرولیک و به‌‌ویژه هیدرولیک آسانسور فعالیت دارد. به گفته او، هیدرولیک آسانسور پیش از این از آلمان وارد می‌شد و سالانه ده‌ها میلیون دلار برای واردات آن هزینه می‌شد چراکه اسپانسرهای شرکت آلمانی-امریکایی بودند و معاملات با ایران غیرمستقیم انجام می‌شد.

پلاگ درون‌چاهی از دیگر محصولات شرکت فرادادگستر صنعت شریف است. این دستگاه ۱۷ کاربرد عملیاتی دارد و جداسازی مخزن چاه برای استخراج نفت خالص یکی از کاربردهای آن است. این دستگاه هم به‌طور کامل تولید داخل است. ارزش این دستگاه ۳۴۰ هزار میلیون دلار است و واردات آن هم تحریم است.

عضو هیات‌علمی دانشگاه شریف تاکید کرد: همه محصولات تولید شده در این شرکت تولید داخلی است و اجزا محصولات تولیدشده هم وارداتی نیستند.

فرخنده در ادامه صحبت‌های خود درباره معضلات و مشکلات پیش روی شرکت‌های تولید‌کننده گلایه کرد و گفت: اجزای ایجاد توسعه و موفقیت در این زمینه از یکدیگر جدا هستند و انسجامی بین اجزا وجود ندارد. برای تحقق توسعه، فناور‌ یا تکنولوژیست، سرمایه‌گذار و بازار باید یکدیگر را بشناسند و هماهنگ و همسو با یکدیگر باشند. در صورتی که این‌گونه نیست و هر بخش مجزا کار می‌کند. او برطرف شدن این معضل را مسئولیت مسئولان دانست و البته برپایی نمایشگاه‌های فناوری را فرصت کوچکی برای انسجام و شناخت متقابل دانست.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا