آخرین تحلیلاقتصاد کلانانتخاب سردبیر

تحریم‌های آلمان علیه روسیه کلید خورد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، وزیر امورخارجه جدید آلمان در مصاحبه با خبرنگاران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ افزود، اتحادیه اروپا همچنین “مشخص کرده است که فعال شدن این تحریم‌ها محدود به ورود نیروها به خاک اوکراین نیست.”

بائربوک این مطالب را پس از دیدار با نمایندگان اتحادیه اروپا اعلام کرد. وی گفت، سناریوهای مختلف درحال آماده‌ شدن است و “ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از به واقعیت تبدیل شدن آن‌ها انجام می‌دهیم.”

به گزارش سی ان ان، وزیر خارجه آلمان ادامه داد: همیشه شدیدترین واکنش بهترین سلاح نیست. بنابراین ما باید وضعیت را از نزدیک دنبال کنیم و بر اساس آن ارزیابی‌های خود را ارائه دهیم. همانطور که اعلام کرده‌ام بدترین حالت دخالت بیشتر است و ما در تلاش هستیم که از آن جلوگیری کنیم.

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان خواستار علنی شدن تحریم‌ها علیه روسیه شد و اعلام کرد: با این موضع که تحریم‌ها فقط پس از تهاجم روسیه به اوکراین باید اعلام شوند مخالف است.

رییس جمهور اوکراین در تداوم فضاسازی‌های غرب مبنی بر حمله احتمالی روسیه به کی‌یف در روزهای آینده ادعا کرد: بعد از وقوع بمباران و بعد از اینکه به سوی کشورمان شلیک شود، یا بعد از آن که مرزها و اقتصاد خود را از دست دهیم، به این تحریم‌ها چه نیازی داریم؟

کامالا هریس معاون رییس جمهور آمریکا نیز روز شنبه در آلمان اعلام کرد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند ما تحریم‌های گسترده مالی و کنترل‌های صادراتی علیه این کشور وضع خواهیم کرد.

معاون بایدن ادامه داد: ما موسسات مالی و صنایع مهم روسیه را هدف قرار خواهیم داد. همچنین آن‌ها را که در این تهاجم بدون دلیل همدست هستند و مسکو را کمک و تشویق می‌کنند، هدف قرار خواهیم داد.

روابط مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.

روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا