آخرین تحلیلاخبار ویژهبورس و بانک

واریز عیدی بازنشستگان در هفته آینده

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، با آغاز زمستان و نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، تب و تاب عیدی در میان مردم افزایش یافت.عیدی کارگران اولین عیدی مشخص‌شده بود که براساس آن افراد بین ۴۴٠هزار تا نزدیک به ٨میلیون تومان عیدی می‌گیرند.

پس از آن نوبت به اعلام عیدی بازنشستگان و کارکنان دولت رسید. در مورد عیدی بازنشستگان از همان ابتدا بازنشسته‌ها تاکید داشتند که مبلغ عیدی‌شان باید به شکلی باشد که تورم را پاسخ دهد. چراکه سال گذشته مبلغ عیدی حتی به دو میلیون تومان هم نرسیده بود و از این روز انتظار می‌رفت امسال این رقم افزایش یابد؛ اما اعلام مبلغ عیدی امیدها را ناامید کرد. زیرا امسال هم رقم عیدی به دو میلیون نرسید.

قرار بر این شد که رقم عیدی یک میلیون و ۶٠٠هزار تومان باشد و کارکنان و بازنشسته ها ۴٠٠هزار تومان به ازای همسر و نیز ١۵٠هزار تومان به ازای هر یک از فرزندان خود دریافت کنند. در نتیجه یک بازنشسته با دو فرزند نهایت دو میلیون و ٣٠٠هزار تومان دریافت می‌کند.

حالا سوال بعدی این است که باوجود همین مبلغ پایین، عیدی چه زمانی پرداخت می‌شود؟ پیشتر گفته شده بود عیدی در اواخر بهمن یعنی در همین روزها واریز می شود که پیگیری‌های اقتصاد آنلاین از مسئولان مربوطه از صندوق بازنشستگی کشوری حاکی از پرداخت عیدی تا آخر هفته آینده است.

بازنشسته ها در مورد عیدی خود چه می‌گویند؟ 

با اعلام رقم عیدی همانطور که انتظار می‌رفت اعتراضات زیادی به مبلغ شد که در ادامه برخی را خواهید خواند.

یکی از مخاطبان اقتصاد آنلاین در مورد عیدی گفته است؛  همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها که انجام نشد. انتظار می‌رفت عیدی حداقل یک حقوق باشد که آن هم انجام نشد.

سام یکی دیگر از مخاطبان اقتصاد آنلاین است که نوشت: عیدی امسال شاید یک کیسه برنج ودو کیلو گوشت است یک میلیون وششصد هزار تومان اصلا مشکلات بازنشستگان را حل نمی کند.

مخاطب دیگری نیز گفت: عادلانه نیست که نه تورم را کنترل کنید و نه رقم حقوق و عیدی را افزایش دهید.

به گفته یک مخاطب دیگر هم مردم با این عیدی باید شب عید جای شادی برای عید غصه تامین مخارج را بخورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا