آخرین تحلیلانتخاب سردبیرنوآوری

دانش بنیان‌ها می توانند کشور را از وابستگی های غیر ضروری نجات دهند

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، سورنا ستاری در مراسم بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به درک از توسعه در مقاطع زمانی مختلف گفت: اول که روی سکوی نفتی کار می‌کردم تصورم این بود که توسعه یک مقوله سخت افزاری است. بعد از اینکه به نظر می‌رسید که آنچه کار می‌کردیم محقق نشد فهمیدم توسعه مفهومی نرم افزاری است اما اکنون به این نتیجه رسیده ام که توسعه بیش از هر چیز مقوله‌ای فرهنگی است.

ستاری گفت: دانش بنیان شدن یک مفهوم فرهنگی است و یک جوان بر اساس آنچه در سرش هست ارزیابی می‌شود نه آنچه در جیب اش دارد. ما اگر می‌خواهیم کارخانه صرف داشته باشیم نیازی به دانشگاه نداریم اما وقتی می‌خواهیم صنعت داشته باشیم به دانشگاه نیاز داریم. در صنعت طراحی می‌کنیم اما در کارخانه فقط می‌سازیم. برای صنعت دانشگاه نیاز داریم.

وی گفت: دانش بنیان شدن به معنی نوآوری در جامعه است. دانشگاه‌ها با نوآوری می‌توانند در این حوزه‌ها فعال شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: در دولت جدید نیز رویکرد رئیس جمهور حمایت از دانش بنیان‌ها است. ما با معاون اول رئیس جمهور نیز قرار گذاشته ایم که هفته‌ای یک بار معضلات را بررسی کنیم و برای آن راه حل دانش بنیان پیدا کنیم.

وی افزود: یکی از معضلاتی که داریم موضوع امنیت غذایی است و باید کشور را از وابستگی‌های غیر ضروری نجات دهیم. ما با دانش بنیان‌ها و پتانسیل آنها می‌توانیم این معضل را حل کنیم.

ستاری تاکید کرد: نیاز است که فرهنگ دانش بنیانی در کشور توسعه پیدا کند تا فولاد و کارخانه را نیز با طراحی اختصاصی خود داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا