آخرین تحلیلنوآوری

ساخت رادار کنترل ترمز برای جلوگیری از سوانح رانندگی

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، «محسن پورجولا، مدیرعامل شرکت مخابرات سرمد» در توضیح بیشتر این فناوری گفت: ارسال سیگنال‌های مخابراتی و دریافت آنها از بازتاب تشخیص و ورود موج کارایی این رادار است. این محصول زیر سپر خودرو یا پشت آرم آن نصب می‌شود و سرعت ارسال سیگنال آن یک ثانیه است. این رادار باید به ترمز متصل باشد و به این صورت عمل می‌کند که ابتدا به راننده هشدار می‌دهد فاصله ایمن را رعایت کند و چنانچه راننده توجه نکرد ترمز اضطراری فعال می‌شود و خودرو را متوقف می‌کند.

این محصول حدود ۲۰ سال است در دنیا تولید و در همه خودروها نصب می‌شود. آلمان و آمریکا از تولیدکنندگان این محصول هستند؛ البته چین هم به‌تازگی در تولید این محصول وارد شده است.

محسن پورجولا گفت: با شرکت‌های خودروسازی مانند سایپا و ایران خودرو درحال رایزنی و مذاکره هستیم اما همچنان نتیجه مطلوبی حاصل نشده است. این در حالی است که براساس بند ۸۰ سازمان استاندارد ملی، کنترل ترمز برای جلوگیری از سوانح باید در تولیدات خودروها لحاظ شود اما خودرسازان این موضوع را نادیده می‌گیرند. البته سایپا در این گفت‌وگو مدعی است قراردادی با شرکت «مندو» برای نصب این دستگاه در حال تنظیم است اما به دلیل تحریم‌ها امکان واردات آن به‌صورت انبوه وجود ندارد چرا‌که صرفه اقتصادی ندارد.

بنا بر آمار منتشرشده، سالانه ۲۰ هزار نفر در سوانح جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و ۲۰۰ هزار نفر در سوانح مصدوم می‌شوند. استفاده از این سیستم هشدار می‌تواند ۴۰ درصد سوانح را کاهش دهد.

به گفته پورجولا، شرکت مخابرات سرمد به‌عنوان یک شرکت نوپا نیاز به حمایت و معرفی به بازار دارد. این شرکت عضو پارک علم و فناوری شریف نیست و تنها در ناحیه نوآوری شریف مستقر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا