آخرین تحلیلنوآوری

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در نشست هم‌اندیشی با اساتید فناور: باید به دنبال متنوع‌سازی درآمدهای دانشگاه با تکیه بر فناوری باشیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، این نشست با هدف هم‌اندیشی با اساتید فناور پیرامون موضوعاتی چون همکاری‌های فناورانه در حل مسائل کشور، راهکارهای توسعه زیست‌بوم نوآوری دانشگاه، ملزومات نقش آفرینی فعالین حوزه نوآوری و همچنین مکانیزم انتفاع دانشگاه از توسعه فناوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست «دکتر رسول جلیلی، رئیس دانشگاه» با تاکید بر اهمیت متنوع‌سازی سبد درآمدی دانشگاه و درآمدهای پایدار دانشگاه تصریح کرد: وابستگی دانشگاه به منابع دولتی لازم است به مرور زمان کمتر شود و یکی از راهکارهای رسیدن به این مهم، استفاده از ظرفیت‌های فناورانه دانشگاه است و انتظار داریم اساتید فناور در این زمینه‌ راه‌حل‌های خود را ارائه دهند تا بتوان برای دانشگاه جریان درآمدی پایدار طراحی و پیاده‌سازی کرد.

رئیس دانشگاه اظهار امیدواری کرد با تداوم این جلسات، زمینه تحقق اهداف دانشگاه در این زمینه محقق شود.

استمرار در نهادسازی نوآورانه و تکمیل زنجیره دانش تا ارزش

«دکتر محمدرضا موحدی، معاون پژوهشی دانشگاه» با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه در زمینه‌های پژوهشی و فناوری و تشریح زنجیره دانش تا ارزش عنوان کرد: در دانشگاه‌های نسل سوم مانند این دانشگاه، توسعه کارآفرینی و نوآوری یکی از اولویت‌هاست و ما سعی کرده‌ایم با برقراری ارتباط نظام‌مند بین اجزا و برنامه‌های مختلف دانشگاه، ضمن حفظ کیفیت آموزش و پژوهش، دستاوردهای مناسبی در حوزه ارتباط با صنعت و توسعه کارآفرینی و اثربخشی اجتماعی داشته باشیم.

رشد حوزه‌های کارآفرینی، فناوری و نوآوری در ۲۰ سال اخیر به همراه ضعف‌ها و قوت‌ها

«مهندس مجید دهبیدی‌پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شریف» از دیگر سخنرانان این جلسه بود. وی با اشاره به مسیر ۲۰ ساله دانشگاه در توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی به نهادهای ایجاد شده در این زمینه و ماموریت هرکدام از آن‌ها پرداخت و در مسیر شکل‌گیری هر کدام از نهادها به تجارب موفق و نقاط ضعفی که قابلیت بهبود دارند اشاره کرد.

بخش اعظم جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات اساتید فناور پیرامون موضوعات کلیدی مطرح شده اختصاص یافت.

اکثر اعضای حاضر در جلسه با توجه به تجارب خود، پیشنهاداتی را جهت رفع مشکلات و موانع موجود و همچنین بهبود فرایندهای حوزه فناوری و نوآوری ارایه نمودند که مقرر شد با ایجاد کارگروه‌های ویژه، امکان‌پذیری آن‌ها بررسی و زمینه اجرایی شدن پیشنهادات فراهم گردد.

همچنین اعضای حاضر بر تداوم برگزاری نشست‌های این‌چنینی تاکید نمودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا