آخرین تحلیلاخبار ویژهنوآوری

تمرین سفر به ماه در عمق یک استخر تاریک

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، این آژانس فضایی نوشت: در انتهای یک استخر بسیار تاریک، غواصان برای ماموریت‌های سفر به ماه آماده می‌شوند. نگاهی به این آزمایش اخیر در “آزمایشگاه شناوری خنثی” (Neutral Buoyancy Laboratory) واقع در مرکز فضایی جانسون بیاندازید.

در این آزمایشگاه فضانوردان برای پیاده‌روی فضایی و به زودی پیاده‌روی روی ماه آموزش می‌بینند.

فضانوردان ناسا با شرایط سخت غریبه نیستند. ما آن‌ها را با قرار گرفتن در محیط‌های آموزشی اینجا روی زمین که شبیه‌ساز گرانش یک ششم، نور و زمین‌های ماه است آماده می‌کنیم.

تمرین سفر به ماه در عمق یک استخر تاریک

زمانی که فضانوردان از طریق برنامه آرتمیس به قطب جنوبی ماه بروند، خورشید تنها چند درجه بالاتر از افق قرار دارد و سایه‌های بلند و تاریک ایجاد می‌کند. برای شبیه‌سازی این محیط، غواصان در آزمایشگاه چراغ‌ها را خاموش می‌کنند و پرده‌هایی سیاه روی دیواره استخر گذاشتند تا انعکاس نور را به حداقل برسانند و از لامپ‌های قوی برای شبیه‌سازی محیطی که فضانوردان در ماموریت به ماه تجربه خواهند کرد، استفاده کردند.

تمرین سفر به ماه در عمق یک استخر تاریک

شن‌های معمول همراه با ترکیبات دیگر نیز در کف استخر وجود داشت.

این آزمایش با استفاده از تجهیزات غواصی انجام شد تا شرایط نوری مناسب فراهم شود اما به زودی ناسا قصد دارد تا آن را در محیطی با نور کم با استفاده از لباس فضایی به انجام برساند.

آزمایشگاه شناوری خنثی یک آزمایشگاه تمرینی برای فضانوردان است که در تاسیسات آموزشی سونی کارتر واقع در مرکز فضایی جانسون در هیوستون، تگزاس واقع شده است. این آزمایشگاه دارای یک استخر بزرگ سرپوشیده به طول ۶۲ متر، عرض ۳۱ متر و عمق ۱۲٫۳۴ متر است.

تمرین سفر به ماه در عمق یک استخر تاریک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا