آخرین تحلیلاخبار ویژهاقتصاد کلان

کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی


به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رشد و توسعه، امروز طلا در بازارهای جهانی یک روز معاملاتی پرنوسان داشته است به طوری که در برخی ساعات قیمت این فلز ارزشمند به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۱۷۸۸.۵۰ دلار هم رسید ولی با این حال با اقدامات مناسب معامله گران و فعالان این بازار قیمت آن به بالای ۱۸۰۰ دلار رسید.

در آغاز معاملات طلا در بازار نیویورک قیمت آن به ۱۸۰۷ دلار و ۴۰ سنت رسید ولی تنها پس از ۳۵ دقیقه قیمت این محصول به ۱۷۸۸ دلار و ۵۰ سنت سقوط کرد.

علاوه بر قیمت دلار، کاهش اشتغال در آمریکا یکی دیگر از دلایل پرنوسان بودن این بازار عنوان شده است به طوری که وزارت کار این کشور اخیراً گزارش اشتغالزایی در ماه ژانویه را منتشر کرد که این گزارش حاکی از آن است که ۲۰۰ هزار شغل در ماه جاری به آمار اشتغالزایی آمریکا اضافه می‌شود این در حالی است که این میزان باید ۳۰۱ هزار شغل می‌بود.

تحلیلگران معتقدند که قیمت طلا با بهبودی اشتغال آمریکا می‌تواند دچار تغییرات قیمتی فراوانی شود و دوباره قیمت آن با افزایش درخور شأنی روبرو شود.

از طرف دیگر در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۴۸ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۰۳۳ دلار و ۸۹ سنت ایستاد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۳۳۶ دلار و ۶۵ سنت رسید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا